Ik was een Raspberry Pi VPN-toegangspunt aan het opzetten, vooral zodat ik inhoud kon casten van een nationale tv-zender om een vreemde taal te leren.
Ik heb een draadloos toegangspunt opgezet met behulp van deze gids van pimylifeup.com om al het verkeer via een NordVPN-server te leiden met openVPN op RasbianOS. Alles werkte prima, ik heb een apart netwerk met een werkende VPN-verbinding naar het land dat ik nodig heb. Echter, wanneer ik de NordVPN-app gebruik om te verbinden, heb ik geen probleem, maar als ik via het VPN-toegangspunt verbind, detecteert de website die ik bekijk dat ik via een VPN ben verbonden en blokkeert ze de inhoud.
Dus de daadwerkelijke vraag. Is er iets dat ik heb gemist tijdens de opzet waardoor de VPN kan worden gedetecteerd?
Zo heeft u /u/AutoModerator gevraagd om meer details te geven…
Het probleem dat ik ervaar. Wanneer ik het VPN-toegangspunt dat ik heb opgezet gebruik, wordt mijn verkeer gedetecteerd als afkomstig van een VPN, terwijl het verkeer via de NordVPN app niet wordt gedetecteerd. Zelfs wanneer ik hetzelfde NordVPN-servernummer gebruik.
Het gewenste resultaat. Dat mijn verkeer niet wordt gedetecteerd als VPN-verkeer, en dat ik geo-blokkade inhoud uit een vreemd land kan bekijken om een vreemde taal te leren.
…
Volg de gids in de originele post om het Raspberry Pi VPN-toegangspunt na te maken, maak verbinding met een Noorse NordVPN-server, probeer NRK TV-programma’s te bekijken.
Raspberry Pi 4 4GB, Huidige stabiele en volledig bijgewerkte RaspbianOS, actuele openVPN uit de repository.
cast inhoud van een staats-tv-zender om een vreemde taal te helpen leren.
Juist. Dus Netflix dan.
Je apparaat mag nooit kunnen zien dat het zich in welk land dan ook bevindt.
Vanaf het moment dat het wordt ingeschakeld, moet het alleen verbinding maken met de VPN.
Het moet al zijn DNS-zoekopdrachten via de VPN uitvoeren.
Het moet al zijn verkeer via de VPN routeren.
Idealiter zelfs niet verbinden met een wifi-netwerk dat geografisch gelokaliseerd kan worden in jouw land.
Als je apparaat al aan stond voordat je begon te experimenteren, heeft het waarschijnlijk uitgevogeld in welk land het zich bevindt toen het werd ingeschakeld, en ongeacht welke VPN je er vervolgens mee verbindt - denkt het nog steeds dat het in het oorspronkelijke land is. Dus in ieder geval - vergeet alle eerdere wifi-netwerken behalve de VPN-wifi, en zet het dan uit/aan.
Dank voor de hulp. Ik ga het opnieuw proberen en kijken of dat werkt.
Juist. Dus Netflix dan
Ook is het voor NRK in Noorwegen. Ik leer wat Noors op mijn werk. Frustrerend dat ik geen toegang kan betalen.
Ik heb nooit het idee gehad om de geografische restricties op Netflix te omzeilen. Ik heb UK terrestrische tv, BT Sports, Prime, Netflix en Disney+. Dat is meer dan genoeg Engelstalige inhoud voor een leven, en het is vooral voor de tekenfilms voor de kinderen!