Mijn vader is net verhuisd naar België en ik heb zijn Chromecast ingesteld voor hem. (Hij woont nu net over de grens bij Nederland, waar hij vroeger woonde.) De Chromecast werkt prima, behalve één ding: Netflix wordt nog niet ondersteund in België. Ik weet dat toen ik Netflix eerder gebruikte, het in Nederland beschikbaar was met ‘‘Ultrasurf’’, een klein hulpprogramma dat eigenlijk een VPN is naar de VS, zodat ik van mijn Netflix kon profiteren. Ik heb dat geprobeerd en het werkte soepel op mijn pc, maar het probleem is dat ik de tab niet kan casten (het tv-scherm wordt zwart), het casten van het hele scherm zorgt voor een lage framerate op de tv, en het casten van de ‘‘Netflix-app’’, met de knop in de Netflix-client, geeft een foutmelding van de Chromecast, die zegt dat hij niet met internet verbonden is. Ik heb geprobeerd de Netflix-app te casten nadat ik de proxy had uitgeschakeld (ik kon de proxy uitschakelen nadat de Netflix-video eerder geladen was, en het buffert zonder proxy), maar dat werkte niet, omdat het me zegt dat ‘‘Dit deel van de wereld nog geen toegang heeft tot Netflix’’. Moet ik hier iets speciaals voor doen? Ik vind dit een beetje vervelend. Hij hoeft dit niet op zijn iPad of smartphone te kunnen doen, alleen een laptop/pc zou genoeg zijn, maar nu werkt het gewoon niet. Ik heb zowel YouTube als normaal casten van een browser geprobeerd en dat lijkt probleemloos te werken. Heeft iemand tips van iemand die een vergelijkbare situatie heeft gehad?
TLDR: Vader verhuisd naar België zonder Netflix, kan geen Chromecast verbinden via VPN vanwege fouten en zwarte schermen. YouTube en browser casten werken prima.
Alvast bedankt!