Probleem met Linux-client

Ik kan geen verbinding maken met de Linux-client. De app geeft aan dat hij verbonden is, maar ik kan zelfs geen ping naar Google sturen vanaf de terminal. Ik heb de installatieprocedure gevolgd die voor de officiële Linux-client werd gegeven. Eerder gebruikte ik de protonvpn-cli-opdracht, maar ik ben vergeten waar ik die vandaan haalde en het is alweer een tijd geleden dat ik Proton gebruikte. Weet iemand hoe ik dit kan verfixen?

PS: Ik heb quad9 ingesteld.

Probeer eens te verbinden en voer ip addr uit? Je zou onder tun0 of iets vergelijkbaars een IP-adres moeten zien, zoals 10.98.0.16

Het kan ook lonen de app bij te werken als je dat nog niet hebt gedaan…

De Linux-client is echt vreselijk. Ik ben teruggezet naar WireGuard met Proton VPN.

Neem contact met ons op via https://protonvpn.com/support-form zodat ons technische supportteam meer informatie over je setup kan krijgen en je dienovereenkomstig kan helpen.

Ik heb net problemen met de Linux VPN-client 4.3.2. Ik kan geen verbinding maken met welke server dan ook, hij blijft maar draaien en haalt geen verbinding. Ik heb nmcli connection delete pvpn-killswitch uitgevoerd, maar dat geeft me alleen netwerkconnectiviteit terug, Proton VPN maakt nog steeds geen verbinding. Ik moet de applicaties sluiten. Ik heb het gedeïnstalleerd, verwijderde ~/.cache/Proton/ en ~/.config/Proton/ en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Ik kan zelfs niet op “Verbinding annuleren” klikken, er gebeurt niets.

Ik draai Linux Mint 21.3 x86_64.

Eenvoudig, ja. Vreselijk, dat denk ik niet.

Het is misschien niet zo mooi als de Windows-client, maar ik vind dat persoonlijk prettig. Het scheelt gedoe en het laat me sneller doen wat ik moet doen.

Dat wil niet zeggen dat ik geen mooie kaart wil. Maar ik zou hem waarschijnlijk niet regelmatig gebruiken.

Ik heb het persoonlijk nooit werkend gekregen op verschillende distributies en desktopmanagers, maar dat kan ook gewoon een enkele ervaring zijn.