Ik ben nu al meerdere jaren een trouwe klant en ik hou van de service. Het is niet altijd perfect, maar het is nog altijd prettiger te gebruiken dan bijna alle andere wachtwoordmanagers.
Nu, in 2024, hebben ze willekeurig besloten om alleen nog jaarlijkse betalingen toe te staan en stoppen ze de ondersteuning voor hun Authenticator-app. Ik kon de jaarlijkse facturering wel aan, hoewel dat een waanzinnig stomme beslissing is, maar waarom de Authenticator-app? Het werkt zo goed samen met de hoofdapp. Het is alsof we getuige zijn van een soort sociaal experiment waarbij een bedrijf probeert klanten te verliezen.
De Authenticator-app is stopgezet, maar de MFA-functionaliteit is verplaatst binnen de hoofdapp, wat ik eigenlijk veel prettiger vind, maar dat kan subjectief zijn.
Ja, je hebt een MFA-app nodig om eigenlijk die 1 code voor Dashlane op te slaan, maar dat vind ik geen groot ongemak.
Benieuwd though… als “trouwe klant van meerdere jaren”, waarom storen de jaarlijkse kosten je zo dat je mogelijk wilt stoppen met dit product?
Als trouwe klant zou je al op een jaarlijkse abonnement zitten, toch?
Je hebt de app al jaren met plezier gebruikt, dus maandelijks betalen is gewoon extra geld weggooien.
Ik zou meer zitten met de vraag, als nieuwe klant, en misschien bang worden voor concurrenten.
Ik heb al een paar jaar een abonnement en plotseling hebben ze de jaarlijkse kosten vervijfvoudigd. Dit is niets meer dan afpersing. Het wordt lastig, maar ik zoek een alternatief. Iemand advies voor alternatieven? Ze zouden liever gesegmenteerde abonnementen aanbieden omdat ik de VPN of extra’s niet nodig heb. Dashlane, jullie verliezen klanten met dit gedoe.
De Authenticator-app was overbodig. Dashlane vult mijn OTP-codes automatisch in. Ik had de Authenticator-app en heb die nooit gebruikt omdat dezelfde functionaliteit in de hoofdapp van Dashlane zit.
Ze hebben de prijs hier in Brazilië met 350% verhoogd, ik ben al vanaf 2017 klant, of iets dergelijks, het is me uit het oog verloren met de pandemie. Nu zoek ik een vervanger. Ik heb ze gemaild, en ze zeiden dat ze veel dingen hebben toegevoegd, die wij niet hebben gevraagd, en dat is hun nieuwe prijs, neem het of laat het.
Wat geen goede VPN is in ieder geval niet. Het start letterlijk een dienst die niet nodig is op Windows, dus popt af en toe op, zelfs als je startup hebt uitgeschakeld, en het bedrijf heeft eerder slechte stappen gezet door de data van mensen te verkopen. Daarnaast werkt de extensie niet goed, en de hoofdapp voor Windows werkt wanneer hij dat wil. Dashlane geeft niet om hun individuele klanten, vooral nu dat de chatondersteuning vooral een bot is (die in cirkels blijft draaien) en er een grotere gebrek aan reactie en support is.
Ze verhogen de prijzen bovenop de toenemende AI-implementatie voor klantenservice en verwijderen echte mensen uit hun bedrijf.
Dat en ze hebben nog niet eens basisfunctionaliteiten zoals donkere modus voor hun extensie/web app, en het is 2024. Ze schrapen functies en veelgevraagde dingen blijven ages zo.
Ik denk ook aan overstappen naar Bitwarden, kon je je wachtwoorden en notities probleemloos exporteren van Dashlane naar Bitwarden? En hoe zat het met autofill, werkt dat goed? Ik vind het prettige dat Dashlane autofill zo goed werkt.
Ja, het export/importproces was verrassend makkelijk en als je hun goedkoopste abonnement neemt, importeren ze automatisch je 2FA-codes en bewaren ze die in de app. De autofill in Chrome is goed, misschien niet zo gepolijst als Dashlane, maar het is dichtbij. Bovendien kostte het me $10 voor het jaar, wat gek is!
Ja, ik heb na 7 jaar Dashlane Premium overgestapt naar Bitwarden, zonde. Ik heb ook de Premium voor Warden, ik ben een beetje bezorgd hoe ze geld verdienen met de gratis optie die zo goed is.