Je kunt een internetverbinding overbruggen waar je ook bent terug naar je thuisland met behulp van VPN’s of eenvoudigweg via ToRRouting als je dat prettig vindt.
Bekendmakingen: Ik werk niet voor, noch heb ik een partnerschap met GL.iNet maar ik bezit wel een van hun apparaten en ik heb geen klachten. Ik krijg geen verwijzingsopbrengst van de bovenstaande link.
GL.Inet is ook een verantwoordelijk bedrijf dat open-source licenties respecteert. Ik heb een aantal van hun kleine Mango-apparaten van $20, dat is een gemakkelijke manier om een VPN-ongeïnformeerd apparaat met een Ethernet-poort te maken zoals een AppleTV dat via een VPN werkt.
Ook sterk aanbevolen. Nog een paar noemenswaardige functies: 1. Heeft een ingebouwde VPN kill switch 2. Ondersteunt verbinding maken met hotelnetwerken met een login-scherm in plaats van wachtwoord.
Hoe werkt dat precies? Koop je een SIM-kaart voor internet in Colombia, stop je deze in de Nighthawk en kun je ermee verbinden vanaf je telefoon en laptop? Zo heb je overal internet.
Hoi! Ze zijn meestal plug-and-play en vereisen geen service vanaf de doos. Als je het wilt koppelen aan je favoriete VPN-provider, kun je dat doen via de configuratie-opties van het bedieningspaneel. Elke OpenVPN of Wireguard provider doet het.
Ze kunnen zeker VPN-tunnels opzetten. Afhankelijk van het beleid van je bedrijf, kun je dit router misschien gebruiken met een traditioneel bedrijfsvpn. Maar als je bedrijf Palo Alto of ZScaler gebruikt, moet je hen misschien vragen voor een aangepaste configuratie.
De VPN-tunnel terug naar het door jou gewenste eindpunt wereldwijd is een van de belangrijkste toepassingen. Je kunt dan elk aantal apparaten op de router aansluiten en bijvoorbeeld uit Miami vertrekken vanaf je externe kantoor in Chili.
Een andere mogelijkheid is om je eigen beveiligde netwerk hosten op een ander privé-netwerk om kwaadaardige actoren te voorkomen die je niet kunt zien of detecteren op de niet-vertrouwde netwerken waarmee je verbinding maakt.