PIA Ad Blocking

Hallo iedereen, ik heb hier een vraag. Ik gebruikte eerst PIA, maar ben onlangs overgestapt op Blokada samen met de nieuwe VPN-functie.

De reden dat ik ben overgestapt op Blokada was vanwege de ad- en trackerblokkering. Toch geef ik de voorkeur aan PIA vanwege hun bewezen staat van dienst.

Mijn vraag is, hoeveel ads en trackers blokkeert PIA MACE en is het beter dan Blokada?

Dank je wel

Hallo u/psilvs!

Ad-blokkering op onze VPN is beschikbaar via onze MACE advertentieblokker. We gebruiken de openbare blokkadelijst die wordt geleverd door http://pgl.yoyo.org/adservers.

Dit tekstbestand bevat alle advertentie-domeinen die de MACE-blokkering momenteel blokkeert: Blocklist of hostnames and domains for blocking ads, trackers and others (format: plain HTML list -- as a plain list of hostnames (with HTML))

Leuk. Waar staat MACE voor?

Overigens, uit je FAQ:

Zijn zogenaamde “acceptabele advertenties” toegestaan?
Aangezien wij geen van de lijsten die we gebruiken aanpassen (en blokkeren op DNS-niveau) kunnen we niet controleren op acceptabele of niet-acceptabele advertenties.

Voor de duidelijkheid, ik neem geen enkele vorm van “acceptabele advertenties” op in mijn lijsten en probeer zeer goed te vermijden dat er valse positieven worden getoond.

Ik woon op school en heb daar geen controle over. Vandaar dat ik het vraag.