PC Verboden Door Origins?

Ik heb naar oplossingen gezocht en ik heb helaas niets gezien dat verband houdt met mijn situatie, dus ik post dit om te zien of er iemand is met vergelijkbare ervaringen.

Ik speel Apex met mijn vrienden online, en ik val niet te cheaten in dit spel of een ander spel. Reacties die mij zonder bewijs beschuldigen van cheaten voegen hier niets toe.

Ik woon in China en gebruik een “snelheidsversterker” (een 加速器) om een betere verbindingssnelheid te krijgen bij het spelen van online games. Het is in wezen een VPN alleen voor games, waarmee sneller door de “grote Firewall” wordt gepaald. Ik gebruik mijn snelheidsversterker al jaren voor dit spel en andere games en heb nooit een probleem gehad. Ik gebruik ook meestal een VPN op mijn computer voor werk en om YouTube te kijken.

Ik heb de battle pass voor Apex gekocht in seizoen 3 omdat ik van het spel hou en de ontwikkelaars wil ondersteunen. De volgende dag werd ik verbannen. EA beweert dat ik de gebruiksvoorwaarden heb geschonden. Ik heb al een terugbetaling gekregen voor de battle pass, maar ik wil het spel graag met mijn vrienden spelen (die allemaal in China zijn en dezelfde of soortgelijke setups gebruiken).

Ik heb geprobeerd een nieuw account aan te maken, maar ik kan me niet eens registreren. Ik heb Origin opnieuw geïnstalleerd en kan niet inloggen of registreren. Dit kan ik ook niet doen op de website! Ik heb een oud account met een ander e-mailadres, waarmee ik kan inloggen op de laptop van een vriend (en spelen), maar ik kan niet inloggen op mijn eigen PC.

Is mijn PC zelf verboden? Is er een manier om dit op te lossen (zonder mijn computer te wissen)? EA klantenservice is op dit moment niet behulpzaam, dus ik begin me een beetje wanhopig te voelen. Alvast bedankt.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar je VPN zou het probleem kunnen zijn. Heb je het geprobeerd zonder?

Ik herinner me dat klanten in China vaak problemen hadden met VPN-software.

Allereerst zou ik aanraden contact op te nemen met EA om te zien of zij kunnen adviseren welk deel van de gebruiksvoorwaarden je hebt geschonden https://tos.ea.com/legalapp/WEBTERMS/US/en/PC/

VPN-software wordt niet specifiek vermeld, maar er is deze clausule:

Gebruik maken van een EA-service in een land waar EA niet is toegestaan volgens de toepasselijke exportcontrolewetten.

Als je zegt dat Origin niet in het binnenland van China is toegestaan, kan dat het probleem zijn.

Als al je accounts op dat apparaat worden verbannen, duidt dat op een HWID-ban, wat betekent dat je apparaat doelbewust is getarget voor de ban. Dit betekent dat iemand anders je account niet waarschijnlijk gebruikt (tenzij de VPN er indirect een rol in speelde en EA je apparaat heeft gezien tijdens de ban). Het is mogelijk dat je software hebt die, hoewel niet voor valsspelen, interfereert met hoe het spel of Origin werkt. Maar als je al een HWID-ban hebt, zal het verwijderen daarvan niet veranderen. Je kunt proberen je apparaat schoon te herinstalleren om te zien of dat het probleem is, terwijl die software nog draait.

Heb je recentelijk F4 gedaan om te verlaten of in ranked matches gespeeld? Ze hebben onlangs veel accounts geband vanwege dat.

Na het lezen hiervan voelde ik me slecht over het uitmaken van Chinese spelers.

Je woont in China, dus je moet voorzichtig zijn. Ze richten zich op jouw land vanwege hackers & cheats. Hopelijk wordt de ban opgeheven.

Normaal gesproken is VPN nodig voor de eerste login bij Origin, maar je kunt er wel of niet mee spelen. De snelheidsversterker helpt alleen je verbinding en verlaagt de ping van 100+ naar onder de 20.

Het lijkt erop dat EA Origin mogelijk niet legaal is in het Chinese vasteland, en ik moet via de ondersteuning in Hong Kong gaan? Er is daar niet veel duidelijk over.

Bedankt voor het uitgebreide bericht. Echt gewaardeerd.

Ik heb geprobeerd om details te vragen aan EA-help, maar hun ondersteuning is nogal onpersoonlijk. Mijn eerste contact was goed, ik had binnen 5 minuten een chat met hen, maar nadat mijn account officieel werd gemarkeerd als geschorst/verbannd, heb ik niets gehoord behalve automatische reacties.

Veronderstel dat HWID = hardware-ID? Ik heb Origin opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Als je zegt een schone herinstallatie, bedoel je dan een herinstallatie van het besturingssysteem van mijn hardware? Want dat zou erg vervelend zijn.

Nee, ik kan de keren tellen dat ik een match voortijdig heb verlaten op één hand… Ik blijf meestal tot het eind bij mijn team.

Bedankt voor je reactie.

Voor de ban waren er de afgelopen maanden minder hackers, in ieder geval in de regio waar ik speel. Ik hoop dat EA dit kan doen zonder iedereen te verbannen.

Ja, sorry. Ik weet niet helemaal zeker over de internet situatie in China. Ik heb gehoord dat het heel restrictief is en dat VPN vooral daar problemen kan veroorzaken.

Ja, HWID is een hardware-ID ban. Als dat het geval is, dan is alleen een nieuw apparaat of het spoofing van de HWID een manier om het te omzeilen.

Met een volledige herinstallatie bedoel ik een volledig OS, een volledige wipe, maar dat is meer een laatste redmiddel in het geval dat je software hebt die EasyAntiCheat blokkeert. Een schone herinstallatie betekent dat je geen software op je OS hebt behalve Origin en Apex Legends.

Het probleem met deze aanpak is dat we niet weten of het alleen een actieve maatregel is (je wordt alleen geblokkeerd terwijl het proces draait en niet permanent geblokkeerd via HWID). Ik heb zelf niet veel contact gehad met EA support, maar toen ik dat deed, herinner ik me dat het via een telefoongesprek was waar ik me voor een terugbelverzoek had geregistreerd en ze belden me terug. Over het algemeen heb je meer geluk met live support dan met een ticket of e-mail, omdat die doorgaans veel verkeer hebben en vaak een sjabloonreactie sturen (ik werk als IT-medewerker in een callcenter in Europa, dus ik heb veel policies en regels meegemaakt).