Meerdere VPN-aanbieders adverteren momenteel met hoge cashback-rates, ik heb drie van die cashback-aanbiedingen getest. Twee betaalden de cashback precies zoals geadverteerd, alleen NordVPN niet.
Ik heb de optie gekocht die NordVPN als hun “Complete” service adverteert. Maar onder de motorkap behandelt NordVPN de transactie echt als een bundel van verschillende abonnementen, en NordVPN betaalde de cashback slechts voor één van die abonnementen. Het is onmogelijk om dit te weten voordat je de bestelling betaalt. Op de prijzenpagina en tijdens het hele afrekenproces werd mijn aankoop weergegeven als één enkel item tegen één vaste prijs. NordVPN geeft deze prijsopbouw pas vrij in hun email-bevestigingsbewijs.
Ik kreeg niets anders dan het achter het handdoekje veranderen toen ik contact opnam met de klantenservice. Mijn hele ervaring met NordVPN is verspilde moeite geweest. Maar meer dan dat, dit is een grote rode vlag dat NordVPN onhonestieke tactieken gebruikt.
Als ze niet transparant kunnen zijn over zoiets eenvoudigs als een Black Friday promotie, vertrouw je ze dan echt om alles goed te doen?
Zoals anderen al zeiden, lijkt het erop dat je de voorwaarden niet hebt gelezen. Zowel SlickDeals als TopCashBack (de twee meest geadverteerde aanbiedingen die ik heb gezien) vermelden dat het alleen voor het VPN-abonnement is.
Ik heb NordVPN gekocht tijdens de Black Friday cashback-deal en ik had geen problemen.
De cashback-site die ik gebruikte, zei specifiek dat het niet voor upgrades was..
Dit is 100% jouw eigen schuld. Je hebt de NordVPN-website niet goed gelezen.
Maar je hebt geluk omdat NordVPN een 30-dagen niet-goed-geld-terug-garantie biedt, dus vraag gewoon om een refund bij NordVPN en lees de volgende keer goed.
Bekijk mijn afbeelding/screenshot. Ik laat zien waar je de info kunt vinden die je hebt gemist.
Ik heb de voorwaarden gelezen, jij mist het punt. Laat me zien waar NordVPN een bepaald aanbod afbeeldt met een vast geadverteerd prijs als “de” VPN-abonnement. Of laat me zien waar NordVPN de andere aanbiedingen afbeeldt als niet “de” VPN-abonnement.
Elk aanbod bevat VPN. Het zijn allemaal VPN-abonnementen.
Ik ben het helemaal met je eens. De hele cashback-industrie is hetzelfde. Ze adverteren met een percentage en tonen je een website. Het is aan de klant om te zien wat wel en niet is inbegrepen, en vaak zijn er verschillende cashback-rates voor verschillende categorieën items.
Als je gewoon blind op koopknoppen klikt en iets koopt, is de kans groot dat je teleurgesteld wordt.
Een paar dagen geleden heb ik op een andere post hier gereageerd dat ik 105% cashback kreeg voor het kopen van een Nord-abonnement via een betrouwbare cashback-website.
Dus ik kreeg echt $4 en iets om Nord voor 2 jaar te kopen. De cashback werd correct bijgehouden en toont in mijn account.
Voor het kopen heb ik de T&C gelezen zoals je altijd zou moeten doen, en er stond dat cashback alleen beschikbaar was voor VPN-abonnementen. Aangezien Nord een paar verschillende diensten aanbiedt, nam ik aan dat het kopen van een duurdere bundel zou betekenen dat je geen cashback krijgt voor de hele aankoop, omdat alleen het VPN-gedeelte in aanmerking kwam.
Ik maak al jaren gebruik van cashback-deals en ik heb zelden problemen gehad. Zelfs als ik dat had, werd het altijd rechtgezet door de klantenservice omdat ik de voorwaarden had gevolgd.
Ik heb de voorwaarden gelezen. Ik doe al 20 jaar aan cashback, dit is niet mijn eerste keer.
Laat me zien waar op die prijspagina NordVPN een bepaald pakket als “de” VPN-pakket afbeeldt. Is het degene die VPN bevat??? Vreemd, want ze allemaal bevatten VPN.
Nee, hij heeft de voorwaarden van de cashback niet gelezen, die zijn vaak beperkt tot bepaalde producten of abonnementsduur zoals 2 jaar + 4 maanden gratis, maar een 3 jaar deal is dat niet enzo.
Als je naar hun prijspagina kijkt, gebruikt NordVPN niet de term “bundel”. Hoe weet je dat ze bundels zijn?
NordVPN gebruikt nauwelijks de term “abonnement”, het verschijnt slechts één keer in de FAQ op die pagina. Dit klinkt voor mij alsof elk van de plannen op die pagina echte VPN-abonnementen zijn.
Hoe koop ik een NordVPN-abonnement?
De beste manier is rechtstreeks via onze website — we bieden onverslaanbare NordVPN-prijzen als onderdeel van onze speciale deals. Het enige wat je hoeft te doen is naar de bovenkant van deze pagina scrollen, het plan kiezen dat je wilt, en op Verder naar Betaling klikken. Op de bestelpagina, voer gewoon je e-mailadres in, kies je betaalmethode, en voltooi de transactie.
En het is zelden niet alleen beperkt tot VPN maar ook tot bepaalde plannen zoals 2 jaar + 4.
Zelfs al zijn er “betere” deals voor 3 jaar, je krijgt dan alleen cashback op de 2 + 4 deal als dat in de voorwaarden staat.
En ik begrijp het, als deze websites alleen betaald krijgen voor deze abonnements, zullen ze de betaling natuurlijk alleen met jou delen als ze betaald krijgen.
Deze reactie spoort ons aan om oplettend te zijn voordat we van een aanbieding profiteren, en dat is helemaal waar! Wat voor dienst het ook is - lees de voorwaarden.
Je kunt proberen dat met de cashback-website te discussiëren en misschien geven ze je het, maar ik dacht dat alles wat geen VPN was, zoals hun wachtwoordmanager en wat ze verder nog hebben, geen krediet zou krijgen.
Malwarebescherming is geen VPN. Adblockers zijn geen VPN. Toch zijn beide inbegrepen in de Standaard-optie. Dus wat maakt die optie “de” VPN-abonnement wanneer de anderen dat niet zijn?
De andere opties hebben kleine pictogrammen die aangeven dat ze andere Nord-diensten bevatten. Eerlijk gezegd, als je niet al bekend bent met Nord, kan ik begrijpen dat je een beetje in de war bent.
De “compleet” optie op die pagina bevat de VPN plus een wachtwoordmanager en 1TB cloudopslag.
De “plus” bevat de VPN en wachtwoordmanager.
De “standaard” is gewoon een VPN.
Het zou waarschijnlijk veel beter zijn als ze het advertiseerden als
Compleet - VPN, PW-manager, en cloudopslag
Plus - VPN en PW-manager
Standaard - VPN
In plaats daarvan noemen ze de functies apart om het te laten lijken alsof je meer krijgt zonder echt te specificeren dat het aparte diensten zijn. Behalve de kleine pictogrammen is er niets dat aangeeft dat die niveaus aparte Nord-abonnementen bevatten.
Ik heb nooit echt van hun reclame- en marketingpraktijken gehouden. Daarom was ik zeer voorzichtig toen ik de cashback-deal deed, ik wilde echt niet worden opgelicht voor $84, maar ik wist al dat ik voorzichtig moest zijn.
Je moet het proberen te betwisten. Stuur een schermafbeelding en zeg dat ze allemaal gewoon VPN-diensten lijken te zijn met variërende functies. Misschien geven ze je een courtesy credit of zo.