Overweeg om van Materia naar Elemental over te stappen als Australische speler, wat is de beste manier om met de ping-problemen om te gaan?

Voor zover ik kan zien, heb ik een ping van ongeveer 150-200ms naar Elemental. Dit lijkt het dubbelen van weaving moeilijk te maken, en ik main momenteel DRK, dus… dat is niet geweldig. Ik heb gekeken naar manieren om dit te verminderen, en de drie hoofdopties lijken XIVAlexander, No Clippy, en een van de vele VPN’s te zijn.

XIVAlexander klinkt geweldig, want voor zover ik begrijp stelt het je ““ping”” praktisch in op ongeveer 30ms voor ability casts, wat perfect klinkt. Ik heb ook gehoord dat het bepaalde dingen mogelijk maakt die je anders niet zou kunnen doen, en dat het misschien wat andere “valsspelen”-elementen heeft? Niet 100%, maar ik wil geen enkel voordeel; gewoon een manier om met hoge latency om te gaan. No Clippy lijkt een heel vergelijkbare functie te hebben, maar is minder populair, dus ik ben niet helemaal zeker hoe het werkt. VPN’s zijn altijd handig, maar ik heb nog nooit een VPN gebruikt die het terugbrengt tot ongeveer 50ms, zoals ik bij Materia krijg.

Wat denk je dat de beste optie is? Alexander/No Clippy om weaving gewoon op te lossen, een VPN om te helpen met snapshots, of een combinatie van beide?

Alexander/Clippy is alles wat je nodig hebt. Andere neveneffecten van hoge ping kun je gewoon aan wennen. Wat valsspelen betreft, maak je daar niet zoveel zorgen over, volgens mij moet je er echt je best voor doen en het opzetten om dingen te doen zoals 0 ping.

Vanuit gebruikersperspectief voor het verminderen van de invloed van latency, zijn Alexander en NoClippy bijna hetzelfde. Ik zou me niet al te veel druk maken over de technische details, tenzij je dat echt wilt. Alexander heeft ook andere functies (ik geloof dat je ermee kunt modden zoals TexTools/Penumbra).

Alexander is een apart programma, terwijl NoClippy een plugin is voor Dalamud/XIV Quicklauncher. Ik gebruik persoonlijk NoClippy omdat ik al XIV Quicklauncher gebruik voor andere QoL-plugins.

Alexander is absoluut noodzakelijk voor iedereen met een ping boven de 50. Ik weet dat iemand met 100 ping dit leest en klaar is om te reageren met “lol nee, ik heb 100 en het is prima,” maar nee.

Als je het probeert, zul je realisatie dat het drastisch, waanzinnig beter en anders is, en dat het spel ontworpen is voor stedelijk stedenvezelpingen.

Het is niet alleen handig voor hoge ping, naar mijn mening is het vereist.

Noclippy is makkelijker toegankelijk als je Dalnud-plugins gebruikt, maar XIVAlexander doet hetzelfde. Ik heb een jaar Alexander gebruikt, onlangs overgestapt op Noclippy vanwege het gemak. Dat is eigenlijk alles wat je nodig hebt.

VPN helpt ook met latency-problemen als je een soepelere ervaring wilt naast gevechten. Mijn aanbeveling is ExitLag. Ik speelde in NA/JP-servers vanuit Sydney, en die VPN werkte heel goed. Mudfish is ook erg populair onder Elemental-spelers, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Mudfish + Alexander of Noclippy, beide zijn hetzelfde, ik heb beide geprobeerd en kreeg hetzelfde resultaat, dus ga gewoon voor een van deze.

150-200ms is speelbaar tot p8s. Je zou Mudfish en Alexander nodig hebben. Installeer het gewoon en negeer de TOS. Ik ben 1000 DPS hoger sinds ik Alexander heb geïnstalleerd en ik kan weer doble weaving doen. Zonder Alexander zit ik waarschijnlijk nog steeds vast in p8s.

Ik heb savage en nu ultimate gedaan, van Toronto naar Mana.

Ik gebruik een VPN, het verlaagt de ping van 200ms naar ongeveer 100, dankzij betere routing. AU ↔ JPN zou niet meer dan 110ms moeten duren.

NoClippy maakt het mogelijk om dubbel te weven met slechte ping, maar de game is veel responsiever bij 100ms dan bij 200ms. Grote verschil.

No Clippy + Mudfish zijn geweldig. NoClippy en Alexander zijn hetzelfde.

No Clippy helpt je te weaving, in plaats van dat de skills wachten op een serverrespons wanneer ze klaar zijn voor weaving, of zelfs algemene GCD’s. De grafiek voor het verschil met Alexander is ook leuk.

Sommige dingen hebben absoluut wel een serverrespons nodig, zoals een gauge skill die 50 nodig heeft voordat je het kunt gebruiken. Lager ping helpt daar dus Mudfish kan helpen. Sommige mechans kunnen zelfs gemakkelijker te reageren zijn.

Ik krijg 130 ping als Japanse speler op Materia. Double weaving is prima en ik heb geen pingproblemen. Ik ging van 12ms op Elemental naar dit en merk het bijna niet.

Ik speel op NA met noping VPN + Xivalex en het lijkt GCD-vriendelijk te zijn. Je hoeft je alleen zorgen te maken over vroeg bewegen voor mechanics, omdat Alex dat niet kan oplossen.

Welke zou gemakkelijker op te zetten zijn voor rond de 50ms? Ik hoor dat XIVAlexander standaard op 75ms staat, wat hoger is dan ik gewend ben, ik ben niet zeker over No Clippy.

Ik gemiddeld ongeveer 65-70 ping en merk dat alleen bij snellere GCD’s verschil, ik zie geen verschil bij 2,4+ seconden. Het helpt bij dingen zoals de 2,2 RDM GCD’s, dat kon ik eerst niet doble weaven.

Ik heb voornamelijk NoClippy gebruikt omdat ik af en toe spikes zie van 150+, en het negeert die.

Ik ben het tegenovergestelde, ik ben overgestapt op Xivalex omdat het nogal vervelend was dat Dalamud telkens bij elke patch moest wachten. Xivalex werkt zelfs nadat een patch live gaat.

Ik heb de hele tier week 3 gedaan als single weave Dragoon, mijn schade was natuurlijk veel minder vanwege clips en de onvermijdelijke drift van enkele ogcd’s, maar met ongeveer 615+ ilvl en de nerf zou dat geen probleem moeten zijn.

Dat gezegd hebbende, ja, noclippy/alex wordt zeker aanbevolen, ik zou het elke dag gebruiken als ik kon, maar helaas ben ik console.

Ik geloof dat Noclippy ongeveer 10 gaat, het heeft bijna geen instellingen om dat te veranderen omdat het valsspelen wil voorkomen.

Ja, maar het punt was meer dat als je de valsspelen-ruimte in wilde gaan en dingen wilde doen die onmogelijk zijn met GCD, je meer moet doen dan alleen XIVAlex opstarten.

FF14 anti-cheat is een lachertje

Het heeft helemaal geen anti-cheat.

Ik ben gegaan met de standaardinstellingen van XIVAlexander en het werkt geweldig. Voelt net zo goed, zo niet beter dan de oude server. Alleen irritant is dat resource-verbruikende abilities een seconde nodig hebben om te ‘licht te geven’. DNC is vooral pijnlijk, je moet naar de kleuren kijken vooraf, in plaats van gewoon op de gloeiende knoppen te drukken lol.