Nu dat Electric Eel uit is, hoe kan ik mijn torrentverkeer via een VPN route?

Goed idee om het als aparte apps te installeren. Misschien willen ze restart toevoegen aan Gluetun? Waarschijnlijk moeten ze iets toevoegen om te zorgen dat gluetun up en running is voordat qBittorrent?

Domme vraag, maar hoe krijg je je comments vast? Elke keer dat ik comments invoer in mijn compose YAML, worden ze door TrueNAS verwijderd.

Tailscale is om je server op afstand te benaderen. Ze vragen om de setup van je server naar ergens anders via een VPN.

Je kunt het toevoegen aan een bestaand compose bestand of als aparte app

Ik gebruik de hotio en het werkt al maanden perfect

Dat doe je door een aangepaste app in de app UI te installeren. Daarna kun je gewoon je compose plakken.

Het werkte voor mij. Ik had qbt geïnstalleerd met TrueCharts, dus heb gewoon de Docker compose-volume gekoppeld aan het hostpad voor mijn bestaande configuratie- en downloadmap. Na het opslaan werd de container gemaakt en hoefde ik alleen maar de instellingen in qbt bij te werken om de nieuwe tun01 netwerkinterface te gebruiken.

Nee, begin niet met het wijzigen van bestanden op de Scale-installatie, doe het op de juiste manier. Rol je eigen aangepaste app uit en gebruik een van de vele compose-voorbeelden om gluetun & qbit te installeren.

wat zegt het? “onbevoegd”? Of iets anders?

Uiteindelijk zijn er talloze manieren om dit te doen, of met een docker-container die de verbinding maakt, of met je firewall/router. Als beleid krijgt elke docker-container die ik draai alleen externe netwerktoegang indien nodig, en internettoegang uitsluitend via een toegewijd, geïsoleerd macvlan. Ik heb geen reden om dit via een VPN te routen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit updates enz. zou verstoren.

Inderdaad, als je zowel gluetun als qbt stopt en qbt eerst start, krijg je een fout.

Ik heb een GitHub-repo waar ik dit alles voor mijn NAS-instelingen zet. Ja, TrueNAS verwijdert de commentaren. Dus, wanneer ik een wijziging moet aanbrengen, moet ik mezelf dwingen om de repo bij te werken.

Dank je, ik ga hiermee spelen!

Ik weet niet waarom, maar de aangepaste app van TN werkt niet voor mij en ik ben op de nieuwste EE. De exacte yaml werkt gewoon prima in Docker. De fouten die ik kreeg waren niet meteen duidelijk, dus ik heb gewoon voor Docker gekozen. Meerdere yaml’s, hetzelfde probleem.

Deze guy weet het, trueNAS is een appliance OS, je moet het niet aanpassen omdat updates alle wijzigingen die je hebt gemaakt, wissen.

Ik heb het werkend gekregen met Docker