Nordvpn werkt niet meer

Ik gebruik qbittorrent als een app in TrueNAS Scale en deze is volledig up-to-date, app versie 4.6.7, chartversie 1.2.14. Het begin van het jaar heb ik qbittorrent ingesteld om via NordVPN te draaien met de handmatige opzet en volgens hun online gids. Het werkte maanden lang zonder problemen. Maar gisteren is het gewoon gestopt met werken. Ik heb de app en de Mac-machine opnieuw opgestart, maar zonder succes. Als ik de VPN uitschakel, werkt alles gewoon prima. Alle hulp wordt gewaardeerd.

Nord stopt met het ondersteunen van poortdoorsturen, dus het is geen goede VPN meer voor torrents.

Gebruik iets anders.

Gebruik je de app of de SOCKS5-proxy? Als je de proxy gebruikt, schakel dan de VPN uit in de app en deselecteer het vakje “Gebruik proxy voor Bittorrent-doeleinden”. Op deze manier kun je de poortdoorstuuringsfunctionaliteit van de proxy gebruiken terwijl je je reguliere IP gebruikt om contact te maken met trackers.

Heb je een aanbeveling?

Dit is eerlijk gezegd het LEESTE van de problemen van Nord.

Poortdoorsturen, ja. Maar ze hebben duidelijk traffic shaping getoond! Bij torrents die niet compleet kapot zijn en nog werken zonder doorsturen vanwege veel seeds - throttlen ze torrentverkeer.

Ergste is dat ze enige vorm van logging blijven behouden.

Het wordt nu alleen maar erger omdat hun gebruikersbasis grotendeels niet-technisch is en mensen simpelweg proberen geoblocks te omzeilen.

AirVPN is een goede. Kijk naar hun serverlijst - zie of ze een goede 1 Gbps+ hebben in jouw land (dat doen ze).

Ze ondersteunen port forwarding. Stel het in via hun clientinstellingenpagina. Ik gebruik WireGuard daarmee en kan mijn 500/500-verbinding maximaal benutten met een gezonde torrent.

Dit werkte! Bedankt. Weet je waarom het daarvoor goed werkte? Er moet iets zijn veranderd.

Bedankt voor je hulp! Hopelijk werkt dit en is er geen probleem meer.

Ik gebruik Astrill al 10 jaar en het werkt geweldig.

Ik ga zeker kijken naar deze andere opties. Ik wil gewoon mijn Nord-abonnement nog gebruiken.

Geen idee, ik las ergens dat trackers begonnen te blokkeren dat NordVPN-proxies gebruiken, maar ik kan het niet bevestigen. Ik kreeg de proxy laatst pas werkend, daarvoor gebruikte ik de app met zijn vreselijke snelheden.

Wees echter voorzichtig, met deze setup zal je echte IP nog steeds zichtbaar zijn op ipleak.com, maar maak je geen zorgen, je torrents zullen nooit zichtbaar zijn op iknowwhatyoudownload.com omdat je de proxy gebruikt om te downloaden/uploaden. Vergeet niet om “Gebruik proxy voor peer-verbindingen” aan te vinken en het zal goed gaan.

Ik heb getest of er iets zou verschijnen op iknowwhatyoudownload.com, maar er verschijnt helemaal niets, zelfs niet als ik mijn VPN uitzet. Ik wil dit testen omdat ik heb gemerkt dat wanneer ik de instelling voor bittorrent gebruik, de optie voor proxy peer-verbindingen grijs wordt weergegeven. Het is dus niet zeker of alles correct werkt.