Nord VPN zorgt ervoor dat Windows denkt dat het niet is verbonden met internet

Bewerking: Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de ondersteuning en de chatbot leek niet echt te willen verbinden met iemand. Misschien is er niemand beschikbaar op dit tijdstip, ik probeer het morgen nog eens.

Hallo allemaal,

Ik gebruik Nord al een tijdje, maar ik heb gemerkt dat op mijn nieuwe Windows-laptop, na het verbinden met een server, ik het no-globe-icoon krijg dat aangeeft dat ik verbonden ben, maar er is geen internet. Surfen op Chrome werkt helemaal prima, maar proberen een Windows-app te gebruiken, lijkt het alsof ik geen internet heb. Ik heb geprobeerd het te repareren, TAP-stuurprogramma’s opnieuw te installeren, enzovoort, en niets werkt.

In mijn netwerkadapters heeft het Ethernet 2 - Onbekend netwerk (geen internettoegang) dat de Nord TAP-adapter is, en de NordLynx Tunnel, die zegt dat de netwerkkabel is losgekoppeld. Plus mijn wifi en bluetooth.

Heeft iemand anders dit probleem? Het lijkt alsof Nord Windows voor de gek houdt door te doen alsof er geen verbinding is, in plaats van het ethernet-icoon te laten zien dat ik met het virtuele netwerk verbonden ben. Ik heb een gloednieuwe Levovo Flex 5 14 met een Realtek-wifi-kaart, als dat iets uitmaakt.

Ik heb hetzelfde probleem en het maakt me gek, ik heb alle ‘oplossingen’ geprobeerd en het is nog steeds hetzelfde probleem. De oplossingen hebben in elk geval dat probleem verholpen waarbij Microsoft dacht dat je offline was en Office of andere account-gerelateerde dingen niet konden updaten.

Wel, de NordLynx TAP-adapter zou alleen moeten werken als je verbinding maakt met hun servers met het NordLynx-protocol geselecteerd, dus dat zou niet de oorzaak van het probleem moeten zijn.

Ik zou voorstellen om handmatig enkele DNS-adressen op de adapters te zetten om te controleren of dat helpt. Je kunt hun gidsen daarvoor volgen hier: https://support.nordvpn.com/1047409702

Als dat niet helpt, zou ik contact opnemen met NordVPN support. Ik ben er zeker van dat het probleem gemakkelijk op te lossen is, aangezien Windows bekend staat om problemen als dit met virtuele netwerken.

Ik krijg altijd “verbinding mislukt” met de Chrome-extensie. Het werkte vroeger, maar nu niet meer…

Dit doet hetzelfde bij mij op een desktop en een laptop. Tot nu toe geen oplossing kunnen vinden op het internet. Lijkt een vrij algemeen probleem.

Dus ik heb die stappen gedaan door de Nord-servers in alle drie de netwerkapparaten te zetten, zoals werd gezegd. Ik heb Windows-netwerkdiagnostiek opnieuw uitgevoerd en hij kwam met “Beveiligings- of firewallinstellingen kunnen de verbinding blokkeren”. Vroeger zei het “Windows kan je netwerkinstelling niet detecteren” of zoiets.

Wat zijn de volgende stappen?

Ik doe bijna alles op Chrome, maar het is super irritant als ik probeer OneNote te synchroniseren of Spotify te gebruiken via de app, etc.

Hoi, je inzending is automatisch verwijderd omdat je account niet aan onze karma-eisen voldoet. Accounts moeten minimaal 100 karma hebben in totaal om hier te mogen posten. Deze regel is bedoeld om de kwaliteit van geplaatste berichten te verbeteren en misbruik door troll-accounts te verminderen.

Ik ben een bot en deze actie is automatisch uitgevoerd. Neem contact op met de moderators als je vragen of opmerkingen hebt.

Wissel je wat? Computers? VPN-aanbieders? 15% of meer besparen door over te stappen op Geico?

Dus, uit jouw ervaring, is dit een NordVPN-probleem en niet gedeeld door andere VPN-aanbieders?

Ja, Adobe, Spotify, enkele Microsoft-apps zoals Xbox kunnen geen verbinding maken als er staat dat er geen internetverbinding is, terwijl al mijn webbrowsers prima werken.

Ik heb hetzelfde probleem, ik denk dat Microsoft gewoon verbindingen blokkeert die afkomstig zijn van Nord.

Ik heb NordVPN en die apps werken prima voor mij terwijl ik verbonden ben. Ik maak gebruik van NordLynx in plaats van de normale automatische instelling. Misschien is dat de oplossing? Ik kan dat bewijs leveren, trouwens.

In mijn netwerkverbindingen heb ik ethernet 1 (toont geen internet), ethernet 2 (onbekend netwerk, TAP-NordVPN, verbonden), NordLynx (Netwerkkabel losgekoppeld, niet verbonden). Ik zie geen manier om het ‘in te schakelen’, trouwens.

Je activeert het in de NordVPN-app. Er is een sectie in de instellingen over verbinding, en die staat waarschijnlijk op Auto. Verander dat en de NordLynx-optie verschijnt. Ik gebruik NordLynx, P2P, Snelste/ Aanbevolen server en dat werkt geweldig. Ook een opmerking: ik heb CyberSec uitgeschakeld, omdat ik ads zag met ingeschakelde CyberSec, en ik dacht dat ik een adblocker moest gebruiken, wat prima voor mij werkt.

Dat werkte! Ik zie wel hoe de verbinding en snelheden zijn op deze instelling. Thanks.

Geen probleem. Voor mij is dit de goddelijke instelling. Super snel en super stabiel.