Nieuw in de wereld van VPN's (nooit gebruikt) Wat is een goede VPN voor mijn Apple TV 4K om films en tv-shows te bekijken uit andere regio's die niet beschikbaar zijn in de VS

Ik zie je altijd op YouTube over VPN’s voor Apple TV 4K en ik geloof dat met de laatste update VPN’s op Apple TV’s of iOS apparaten kunnen worden gebruikt.

Mijn gezin en ik kijken altijd films en tv-shows.

We hebben zoveel abonnementen op verschillende apps: Netflix, Paramount, Hulu, Peacock, Disney, enzovoort.

Soms zegt een film dat deze niet beschikbaar is in jouw regio op verschillende apps.

Dus ik wil de wereld van VPN’s verkennen omdat ik denk dat ik hiermee toegang kan krijgen tot deze films door mijn IP-adres te verbergen.

Heeft iemand aanbevelingen voor de beste, of gratis of betaalde (hopelijk niet te duur) opties?

Gaat dit alleen over één apparaat of is het één login die je op meerdere apparaten kunt gebruiken?

En ondersteunt de VPN content zoals 4K HDR Dolby Vision of gaat dat ten koste van de snelheid?

En terwijl ik dit schrijf, vraag ik me af of ik toegang kan krijgen tot MLB-baseballwedstrijden of voetbalwedstrijden die regionaal worden geblokkeerd.

FYI… als je een VPN gebruikt om iTunes-inhoud uit andere regio’s te bekijken, moet je een apart AppleID voor die regio aanmaken om te voorkomen dat je wordt buitengesloten van je hoofd-iTunes account.

Omdat Apple problemen heeft gehad met mensen die regionale distributierechten omzeilden en Apple aanklag dat gekochte inhoud werd verwijderd wanneer die inhoud verdween uit hun accounts bij het wisselen van regio’s, hebben ze het TOS herzien en het gebruiken van een VPN met de iTunes Store als een overtreding gemaakt.

Mensen hebben aankopen permanent verwijderd zien worden zonder restitutie en AppleIDs worden uiteindelijk geschorst na herhaalde schendingen van de regionale distributierechten. Wees dus slim en gebruik je hoofd-iTunes niet.

Wat streamingdiensten zoals Netflix betreft… zodra hun systeem het gebruik van een VPN detecteert, zullen ze het account regionaal blokkeren, ongeacht de VPN-locatie. Technisch gezien betekent dat het beëindigen van het account… maar Netflix wil geen betalende klant kwijt, dus kiezen ze voor regio-lock versus account-suspensie.

Ik ben niet op de hoogte van VPN-problemen met andere streamingdiensten. Geen problemen gemeld met toegang tot geblokkeerde sportevenementen.

Hopelijk helpt dit.

Dit werkt voor sommige streamingdiensten, maar je hebt vaak nog een andere app nodig, waarvoor je een ander regio-AppleID moet hebben, bijvoorbeeld HBO/Max.

Ik denk dat het echt afhangt van het platform dat je probeert te benaderen. Als de service je echt wil weerhouden van toegang tot hun content uit andere regio’s, kunnen ze nog steeds de IP’s blokkeren die door de meeste gangbare VPN-aanbieders worden gebruikt.

Bijvoorbeeld, om een bepaald platform buiten mijn land te bekijken, moet ik mijn eigen VPN-server draaien omdat de grote VPN-providers die ik heb geprobeerd, dat niet toestaan.

Het aantal gebruikers hangt af van de provider en het plan dat je kiest, vergelijkbaar met snelheden. Ik gebruik ProtonVPN en zij bieden bijvoorbeeld 10 apparaten tegelijk aan. (Je kunt VPN’s ook op routerniveau gebruiken). Ik heb nooit problemen gehad met de snelheden.

Wees voorzichtig.

Netflix denkt mogelijk dat je je account deelt en wil dat je betaalt voor een familielidplan.

NordVPN werkt heel goed voor mij. Ik reis veel, dus gebruik het vooral om toegang te krijgen tot mijn streamingdiensten in mijn thuisland (Canada) wanneer ik in het buitenland ben (Disney+ met veel meer content in Canada dan de VS en Crave). Ik gebruik het ook af en toe om toegang te krijgen tot Netflix-content die niet beschikbaar is in een bepaalde regio. Nooit problemen gehad met streamingdiensten.

Het is nergens zo ingewikkeld of riskant als sommige mensen doen voorkomen. Ik doe dit al jaren zonder problemen. Voor ik een VPN gebruikte, waren er DNS-providers die diensten aanboden om geo-beperkingen te omzeilen.

Als de service die je wilt gebruiken geen app in je land’s app store heeft, hoef je slechts een tweede AppleID voor dat land aan te maken, dat kost ongeveer twee minuten, en je kunt dat profiel toevoegen aan je Apple TV en de app downloaden die je nodig hebt. Daarna kun je weer terugschakelen naar je eigen profiel terwijl de apps van het andere profiel op het startscherm blijven.

Afhankelijk van hoeveel apps je uit een andere regio wilt gebruiken, zou ik SafeShell VPN aanbevelen aangezien ze een app-mode hebben waarmee je acht apps met hun eigen regio kunt instellen. Ik zit bijvoorbeeld in Duitsland en heb apps ingesteld op US, UK, MENA en Zwitserland en ze werken perfect.

De ontwikkelaars hebben een zeer actieve Telegram voor klantenondersteuning.

Kortom, geen gedoe, geen risico.

Gebruik meestal een apparaat dat goed werkt met debrid-diensten. Voor het grootste deel werkt dat zonder VPN.

Het kost ongeveer £2,50 per maand bij bulk-aankoop en het is vrijwel onbeperkt en supersnel.

De ‘inhoud’ wordt gecached op hun servers, meestal in landen die niet voldoen aan de auteursrechtwetgeving, en zij houden geen logs bij.

Je streamt de content vervolgens vanaf die servers zonder VPN te gebruiken.

Ik ben nog nooit problemen tegengekomen of een VPN gevonden die zo snel en zo goedkoop is.

Ik denk dat Netflix het wel doorheeft met VPN. Het is niet meer de tijd dat ik films uit Hong Kong kan kijken, zoals die kungfu-films met Jet Li, Jackie Chan. Het is echt jammer!

Je moet TurisVPN eerst proberen! Het is super betaalbaar en biedt toch beveiliging met zijn IP-2HOP-server functies.

Weet iemand of de laatste showgirl beschikbaar is op een van de sites?

Er zijn waarschijnlijk geschiktere abonnementen als je wilt leren hoe je inhoud steelt, man.

Dank je voor deze informatie. Ik was er niet van op de hoogte. Het klinkt als veel gedoe en gekkigheid om extra inhoud te krijgen die deze apps hier in de VS niet aanbieden.

Dank je voor al deze informatie. Ik waardeer het. Na het lezen van andere reacties, denk ik dat het te veel gedoe is met veel risico’s. Ik heb vandaag veel geleerd over VPN en toegang krijgen tot extra inhoud. Ik denk dat ik het maar af zal wachten.

Dat is waar. Ik wil dat echt niet. Netflix is al een te hoge maandelijkse rekening. Lol.

Ik ben er bang voor dat je verkeerd bent geïnformeerd. Ik heb nooit gezegd dat ik stal. Wat jij bedoelt, is illegaal content die wordt gejat. Dat doe ik echt niet.

Ik betaal voor al mijn abonnementen, zoals ik heb vermeld in mijn post.

Maar gebaseerd op de geografische locatie en regio waar mijn apparaat zich bevindt, zijn sommige films en shows niet beschikbaar in de VS maar wel in andere landen zoals Zuid-Korea, Europa, Japan op Netflix of andere apps.

Weet je misschien dat de toegang tot content afhankelijk is van de regio?

Is het stelen als ik mijn Apple TV meebreng naar een ander land en in die regio inlog op Netflix en toegang krijg tot de catalogus? Ik snap niet echt wat je probeerde te zeggen.

Wat ik vraag, is gewoon wat de beste VPN-aanbeveling is, net zoals talloze anderen dat doen.