Ik zie je altijd op YouTube over VPN’s voor Apple TV 4K en ik weet dat ze met de laatste update VPN’s op Apple TV of iOS toestellen mogelijk hebben gemaakt.
Mijn gezin en ik kijken altijd films en tv-shows.
We hebben zoveel abonnementen op verschillende apps: Netflix, Paramount, Hulu, Peacock, Disney, etc.
Soms als we naar een film zoeken, staat er dat deze niet beschikbaar is in jouw regio op verschillende apps.
Dus ik wilde de wereld van VPN’s verkennen, omdat ik begrijp dat het mijn IP-adres kan verbergen en ik zo toegang zou kunnen krijgen tot deze films.
Heeft iemand aanbevelingen voor de beste, ik weet niet of gratis of betaald (hopelijk niet te duur)?
Is dit alleen voor één specifiek apparaat of is het één inlog die je op verschillende apparaten kunt gebruiken?
Daarnaast, ondersteunt VPN 4K HDR Dolby Vision content of gaat dit ten koste van de snelheid?
En terwijl ik dit schrijf, vraag ik me af of ik toegang kan krijgen tot MLB-baseball wedstrijden of voetbalwedstrijden die regionaal geblokkeerd zijn.
FYI… als je een VPN gebruikt om iTunes-inhoud uit andere regio’s te benaderen, moet je een apart Apple ID voor die regio aanmaken om te voorkomen dat je wordt buitengesloten van je primaire iTunes-account.
Door de problemen die Apple heeft gehad met mensen die regio-omzeiling gebruikten, en dat Apple gekapte inhoud zou verwijderen als die inhoud verdween uit hun accounts bij het wisselen van regio’s, hebben ze de gebruiksvoorwaarden aangepast. Het gebruik van een VPN met de iTunes Store wordt nu als een overtreding beschouwd.
Mensen hebben aankopen permanent verwijderd zonder terugbetaling en Apple IDs kunnen uiteindelijk worden geschorsd bij herhaaldelijke schendingen van de regionale distributierechten. Dus wees slim en gebruik je primaire Apple ID niet.
Wat streamingdiensten zoals Netflix betreft… zodra ze detecteren dat je een VPN gebruikt, blokkeren ze je account regionaal, ongeacht waar de VPN ingesteld staat. Technisch gezien kan dat leiden tot het beëindigen van je account… maar Netflix wil geen betalende klant kwijtraken, dus ze blokkeren op regio in plaats van het account te suspenderen.
Ik ben niet op de hoogte van problemen met andere streamingdiensten. Geen issues gemeld met het bekijken van niet-rechthebbende sportevenementen.
Hopelijk helpt dit.
Dit werkt voor sommige streamingdiensten, maar je hebt vaak een andere app nodig, wat weer een ander regio Apple account vereist. Bijvoorbeeld HBO/Max.
Ik zou zeggen dat het echt afhangt van het platform dat je probeert te benaderen. Als de service echt wil voorkomen dat je hun inhoud uit andere regio’s bekijkt, kunnen ze nog steeds de IP’s blokkeren die door de grootste VPN-providers worden gebruikt.
Bijvoorbeeld, om een bepaald platform buiten mijn land te kijken, moet ik mijn eigen VPN-server draaien, omdat de grote VPN-providers die ik heb geprobeerd dit niet toestaan.
Het aantal gebruikers hangt af van de provider en het plan dat je kiest, vergelijkbaar met snelheden. Ik gebruik ProtonVPN en ze staan 10 apparaten tegelijk toe (je kunt VPN op router-niveau gebruiken). Ik heb nooit problemen gehad met de snelheden.
Wees voorzichtig.
Netflix denkt mogelijk dat je je account deelt en wil dat je een familieplan neemt.
NordVPN werkt erg goed voor mij. Ik reis veel dus gebruik ik het vooral om toegang te krijgen tot mijn streamingdiensten in mijn thuisland (Canada) wanneer ik in het buitenland ben (Disney+ met veel meer content dan in de VS en vooral Crave). Maar ik gebruik het ook af en toe om toegang te krijgen tot Netflix-content die in een regio niet beschikbaar is. Tot nu toe geen problemen met streamingdiensten.
Het is helemaal niet zo moeilijk of riskant als sommige mensen doen voorkomen. Ik doe dit al jaren zonder problemen. Voor het gebruik van een VPN had ik DNS-providers die geo-restricties omzeilden.
Als de service die je wilt gebruiken geen app in je lokale App Store heeft, moet je gewoon een tweede Apple ID voor dat land aanmaken. Het kost ongeveer twee minuten en je kunt dat profiel op je Apple TV zetten en de app downloaden. Daarna kun je terugschakelen naar je eigen profiel en blijven de apps van het andere profiel op het startscherm.
Als je meerdere apps uit een andere regio wilt gebruiken, raad ik SafeShell VPN aan, omdat ze een app-stand hebben waarmee je acht apps met hun eigen regio kunt instellen. Bijvoorbeeld ik ben in Duitsland en heb apps ingesteld op US, UK, MENA en Zwitserland, en ze werken perfect. Je hoeft niet handmatig van regio te wisselen. De ontwikkelaars hebben ook een actieve Telegram voor klantenondersteuning.
Kortom, geen gedoe, geen risico.
Meestal gebruik ik een apparaat dat goed werkt met debrid services. Voor de grote meerderheid van de mensen werkt dat zonder VPN.
Het kost ongeveer £2,50 per maand bij bulk-aankoop en is vrijwel onbeperkt en super snel.
De ‘content’ wordt gecached op hun servers, meestal in landen die niet aan copyrights voldoen. Ze houden geen logs bij.
Je streamt de content daarna vanaf die servers zonder een VPN te gebruiken.
Ik ben nog nooit problemen tegengekomen en heb geen VPN gevonden die zo snel en goedkoop is.
Ik geloof dat Netflix het gebruik van VPNs heeft ontdekt. Het is niet meer mogelijk om films uit Hong Kong te kijken, zoals ik vroeger deed. Jet Li, Jackie Chan en die kungfu-films. Het is jammer!
Je moet TurisVPN proberen voordat je iets anders doet! Het is zo betaalbaar en biedt beveiliging met zijn IP-2HOP server functies.