Germe vraag, waarom gebruik je een VPN? Als je niet om privacy geeft en een gratis gebruikt, is het onwaarschijnlijk dat je veel van de regio-gebonden streamingdiensten kunt kijken omdat de meeste nu VPN-IP’s blokkeren en de gratis er niet voor betalen om ze allemaal te veranderen. Helemaal nieuwsgierig, probeer je niet te beschuldigen of zo.
Ik zie dat je graag ruzie zoekt door slechte argumenten te geven… Er is een verschil tussen FOSS en “gratis” closed source programma’s.
Je bent niet het product met Pi-hole.
Je zou eens de beweging voor gratis software moeten bekijken! Het zal je verbazen. Projecten zoals Pi-hole worden voornamelijk gefinancierd door donaties.
Ik kan je vertellen dat je met Pi-hole niet het product bent. We verzamelen niets, al onze code is open source, enz. We weten zelfs niet hoeveel gebruikers Pi-holes draaien.
Hetzner biedt VPS-diensten aan voor minder dan de kosten van de meeste VPN’s met 20TB verkeer (upload) en onbeperkt downloaden. De belangrijkste redenen om voor een betrouwbare VPN te gaan als je je eigen kunt hosten, zijn meerdere serverlocaties en anonimiteit. Als je VPN-bedrijf geen logs verzamelt, is het erg moeilijk te zeggen van welke gebruiker van het IP-adres verantwoordelijk was voor het verkeer.
PiVPN stelt je in staat om via je thuisverbinding op internet te komen (ervan uitgaande dat je Pi-hole thuis draait), maar het is geen echte VPN-dienst met servers elders die je echte IP kunnen verbergen of geblokkeerde sites of diensten kunnen omzeilen.
Wat gratis VPN’s betreft, kost een server die meerdere gebruikers tegelijk ondersteunt honderden euro’s per maand, dus zoals je je kunt voorstellen, is het niet mogelijk om de dienst gratis aan te bieden (ProtonVPN is waarschijnlijk oké omdat ze veel betaalde gebruikers hebben). Als je niet betaalt met geld, betaal je op andere manieren.
Ik weet niet hoe het op Android werkt, maar hier is hoe je het doet op iPhone/iPad:
Hmm, niet zeker, welke Pi heb je? Ik heb gelezen dat PiVPN minimaal een Pi2 aanbeveelt. Sorry dat de aanbeveling niet werkte ![]()
Waar je ook bent, er zijn enthousiastelingen die hun passie delen en je leven beter maken, en er zijn neppige mensen die niet willen dat jij beter af bent, dus proberen ze je voortgang te vertragen of je zelfs te laten stoppen. Winnaars geven niet op en opgeven is makkelijk te herkennen.
Precies, ik heb het eerder onderzocht. Het start een heel nieuw programma dat dit doet. Het is volledig los van de werkelijke VPN. Als ik het programma sluit, stopt de VPN en moet ik het verwijderen/herinstalleren.
Ja, ik had ongeveer 5 negatieven en het is Reddit, dus mensen besloten gewoon massa te maken zonder reden. Wat het ook is.
Zou dat alleen een VPN server zijn, terwijl de OP wil profiteren van een VPN client, zodat het blootgestelde IP-adres van de VPN-server afkomstig is, gratis of betaald?
Ik woon op een plek waar sommige websites door de router worden geblokkeerd.
Het was zeker niet zo dat de opmerking betrekking had op Pi-hole. Ik ben zelf een gebruiker. Ik maak gewoon duidelijk dat de opmerking waarschijnlijk verkeerd geplaatst was in dit forum.
Interessant, kun je op basis van hoeveel mensen Pi-hole hebben gedownload of gekloond, een educated gok doen?
Dat weet ik. Ik ben een beetje overgestapt op PiVPN als een leuk zijsproject en als het niet doet wat ik nodig heb, is het geen groot probleem, plus Pi-hole vanaf elke locatie klinkt leuk.
Geen probleem! Ik heb een Pi 4. Ik wil dat dit werkt, dus ik zal een manier vinden om het op LAN aan te sluiten. Het was een geweldige ervaring, dank je.
Misschien is het tijd voor een andere VPN-dienst.
Ja, maar als je je PiHole + VPN op een goedkope cloudserver zoals DigitalOcean, Oracle, etc. zet, weet je ISP niet waar je heen gaat. Ik gebruik een server van 5 euro per maand op DigitalOcean.