Net die ik net zag dat mijn 'gratis' VPN contact legt met zijn analytics-servers om de tien seconden. Dank je, PiHole!

Ik zeg niet dat ik het niet ben.

Door te betalen worden ook je verkeer en gegevens vastgelegd.

Zegt de persoon die een subreddit bezoekt voor een gratis open source adblocker…

Ik doe misschien een test om te zien of je gelijk hebt, dat is een interessante theorie.

Daarom gebruik ik meer data en word ik financieel gestraft door de ISP wegens teveel data gebruik.

Ik wist dat ze mijn gegevens verkochten, ik dacht alleen dat ze dat niet zouden doen terwijl de VPN gesloten is. Het start een apart proces dat rapporteert en als je het killt, stopt de volledige VPN.

Yep, je hebt waarschijnlijk gelijk. Iemand anders noemde dit ook.

Het is het beste om je eigen te maken

Als het bij je thuis gehost wordt, verlies je het voordeel van een VPN bij uitgaand verkeer. Een VPS zou kunnen werken, maar we gaan dan echt de kosten in. De kosten afweging versus een commerciële VPN liggen niet in het voordeel van een VPS qua prestaties. En je moet de VPS net zo veel vertrouwen als de VPN. Dus een bedrijf is altijd betrokken.

Zoals ik in andere opmerkingen heb aangegeven, gebruik ik deze VPN maar ongeveer 10 minuten per dag. Ik vond het niet nodig om ervoor te betalen. Ik wist niet dat het op de achtergrond dat soort data zou verzamelen.

Onder groepsbeheer kies je adlists en voer je de URL in.

Vervolgens kies je onder gereedschappen ‘update gravity’ en klik je op ‘update’.

Haha, zijn we niet allemaal?

Bewerk: Oh, de match.com, ik was zo verward. Ik gebruik het niet, dus het moet wel van een advertentie of zo geweest zijn lol.

Waarom ben je zo agressief lol, we hebben geen idee welke financiële beperkingen deze “persoon” misschien heeft.

Ik gebruik het ongeveer 10 minuten per dag voor één doel. Ik dacht niet dat het zou draaien terwijl het gesloten is.

Ik heb het verwijderd puur op basis van de enorme agressie die ik van deze thread heb ontvangen.
Ik probeer pivpn op te zetten, maar ik loop tegen een paar obstakels aan. Als ik het echt nodig heb, zal ik gewoon Proton installeren voor even.

Hoe zou je daarmee verbinden?

Bedankt dat je het me hebt aanbevolen. Ik heb het opgezet en ik ben ermee verbonden op mijn telefoon via WireGuard, maar de verbinding is ontzettend traag. Ik kan niet eens googelen. Ideeën?

Thanks :roll_eyes::roll_eyes: waarom is iedereen zo agressief op deze subreddit? Het maakt me verdrietig omdat ik echt een plek wilde om het geweldige programma Pi-hole te bespreken en supportive te zijn, maar dat lijkt het niet te zijn.

Er is iets dat DNS-verzoeken probeert te maken. Als het op de achtergrond draait maar je bent niet verbonden, kan dat de oorzaak zijn.

Zie of je de VPN-client volledig kunt stoppen.

Lmfao ik weet niet wie je naar beneden heeft gestemd, maar mijn god, ze zijn toegewijd.

Nou dan… Maar terzijde, als je een gratis VPN wilt, zet dan WireGuard op.