Aangezien Mullvad niet de optie biedt om de kill switch uit te schakelen. Hoe zet ik Mullvad uit zodat ik mijn streamingdiensten kan bekijken? Ik sloot eerst gewoon de app af of schakelde hem uit, maar mijn internettoegang is nu opgebroken…
Gebruik split tunneling. Open de Mullvad-app, klik op het tandwiel en vervolgens op split tunneling. Een lijst van je andere geïnstalleerde apps zou verschijnen en dan kies je degene die je tijdelijk zonder VPN wilt gebruiken.
Bewerking: Ter verduidelijking, deze methode houdt de VPN aan voor alles behalve de door jou gekozen app.
Bewerking 2: Dit werkt op de Linux-versie (en ik neem aan ook op de Windows-versie), maar Android doet het iets anders. Het zou nog steeds vrij gemakkelijk moeten zijn.
Ik denk dat de optie “Lockdown Mode” is ingeschakeld. Zet het gewoon uit en verbreek de VPN-verbinding. Je zou nu normale toegang moeten hebben.
Het uitschakelen van de kill switch is zeker mogelijk in de instellingen, het lijkt voor jou een bug te zijn. Probeer Mullvad te deinstalleren en als dat niet werkt, is er iets anders mis. Eerlijk gezegd weet ik het ook niet helemaal zeker.
Ik zie geen optie die split tunnel zegt - misschien omdat ik al een tijdje niet heb bijgewerkt? Zijn deze instructies voor de bèta?
Het is uitgeschakeld en ik heb de disconnect-app gebruikt, maar het lijkt nog steeds op de achtergrond te draaien of niet toelaat om een onveilige internetverbinding te creëren
Blijkbaar is het niet beschikbaar voor iOS of iPadOS, maar wel voor macOS. Ik kan niet precies zien welk apparaat je gebruikt. Je app is super verouderd en je zou serieus moeten overwegen de nieuwste versie te krijgen.
Meer info: https://mullvad.net/en/help/split-tunneling-with-the-mullvad-app
Als je Android bent, moet je naar instellingen gaan en “Altijd aan VPN” uitschakelen. Er zou een optie in de Mullvad-app moeten zijn die je naar de instellingen brengt.