Mijn werk wil Jamf Pro op mijn iPhone installeren... wat kan het doen waar ik me bewust van moet zijn?

Technisch gezien is de telefoon eigendom van het bedrijf, maar ik gebruik hem nu al 12 maanden als een persoonlijke telefoon en wil dat graag blijven doen (dat vinden ze niet erg, maar ze vinden het wel erg dat mensen toegang krijgen tot bedrijfsgegevens die dat niet mogen; namelijk een telefoondief, hacker of ex-werknemer). Ik heb hier enkele posts gelezen over soortgelijke vragen, maar ik was nog steeds niet zeker over wat ze kunnen doen en niet doen, en ik wil begrijpen of ik mijn werk-iPhone als mijn persoonlijke apparaat moet blijven gebruiken :

1. Hoe weet ik of Jamf Pro wordt geïnstalleerd als BYOD, en niet met volledige controle?
  2. Ze hebben gezegd dat ze geen van de gegevens in de apps kunnen zien (bijvoorbeeld foto’s, berichten, e-mails, browse-activiteit) of mijn activiteiten in de apps, maar dat ze kunnen zien welke apps geïnstalleerd zijn, deze kunnen verwijderen en gevaarlijke domeinen kunnen blokkeren, is dat waar?
  3. Het lijkt erop dat het de toegang tot sommige domeinen kan beperken, maar niet kan zien welke domeinen ik heb bezocht, is dat waar?
  4. Ze hebben gezegd: “Met Jamf Pro kan het bedrijf bijna alle gegevens van het apparaat lokaal beheren.” Betekent dat dat ze de gegevens ook kunnen zien en dat het punt #2 tegenstrijdig is?

Elke hulp wordt zeer gewaardeerd! Dank je wel

Het is niet jouw telefoon, ze kunnen doen wat ze willen. Als je ze niet vertrouwt, koop dan je eigen telefoon.

Ik denk dat als je je zorgen maakt over je persoonlijke gegevens, je een persoonlijke telefoon moet aanschaffen. Het apparaat is “technisch” niet van jou, het is van hen. Als je niet wilt dat het gelezen wordt door een rechtbank, houd het dan op een apparaat dat niet van jou is.

Ik begrijp dat dit je vragen niet beantwoordt, maar eerlijk gezegd heb je die antwoorden eigenlijk niet nodig. Als dit klinkt alsof ik een eikel ben, probeer ik dat echt niet te zijn.

Zoals de anderen al zeiden, het is de telefoon van het bedrijf; zij laten je hem gewoon gebruiken.

1. In de instellingen app, als er staat “Onder toezicht door [bedrijf]”, betekent dat volledige controle. Als dat niet zo is, is het meer BYOD.

2. Ze kunnen geen specifieke bestanden lezen. Misschien dat ze zien dat ze bestaan, maar niet lezen. Dat gezegd hebbende, als het volledig gecontroleerd wordt, kunnen ze de telefoon wissen.

3. Ik weet niet zeker of ze via Jamf domeinen kunnen blokkeren, misschien via een webfilter.

Je zou je beheerders moeten vragen hoeveel controle ze gaan gebruiken. Er is een scala aan mogelijkheden die we kunnen uitoefenen over bedrijfsbezit. Stel je voor dat ze alles kunnen zien en doen, tot het wissen ervan.
Ik heb ook een werktelefoon die ik als persoonlijke device gebruik. Maar het bedrijf bezit het en ik wees ertoe dat ik geen gevoelige persoonlijke gegevens daarop zet.
Als je niet tevreden bent dat ze volledige zichtbaarheid hebben, koop dan je eigen telefoon.

Het wordt vooral gedaan als een vangnet voor het geval je ongehoorzaam bent. Als je hun telefoon gebruikt, moet je volgens de regels spelen en het toezicht houden op je apparaat, zodat ze het kunnen ontgrendelen / resetten, is dat het beste in geval van een ontevreden vertrek. Tenzij je bepaalde rare dingen zoekt, hoef je je nergens zorgen over te maken, maar je moet meewerken als je hun eigendom wilt blijven gebruiken.

Het is een bedrijfsapparaat, je kunt ze niet tegenhouden.

Je zou geen persoonlijke dingen op een bedrijfsapparaat moeten doen.

Mijn werkgever geeft me een telefoon die ik bijna als persoonlijk kan gebruiken. Ze beheren het, maar ik heb vrijwel geen beperkingen behalve dat ik een toegangscode / FaceID moet hebben. Ik heb geen basis om te zeggen dat ik niet wil dat ze hun telefoon beheren.

Ja, ik zeg hun telefoon, omdat je moet wennen aan het denken / realiseren dat.

Als het een BYOD is, zou je gewoon inloggen met een door het bedrijf beheerde Apple ID op basis van je MS-gegevens. Apple noemt dit Gebruikersregistratie. Dit is voor persoonlijke telefoons.

Als ze je doorverwijzen naar org.jamfcloud.com/enroll, is dat verwarrend de Gebruikersinitiatie-registratie in Jamf of apparaatregistratie.

Als je moest inloggen met je werkgegevens, het Remote Management-scherm zag of een aantal installatie-schermen overgeslagen werden, dan is het automatisch ingeschreven.

Apple beschrijft wat onder de eerste gebeurt versus de andere twee hier: