Ik kan niet via Microsoft Remote Desktop verbinding maken met mijn computer via LAN wanneer NordVPN verbonden is.
Ik heb zelfs die optie ‘Toestaan op afstand toegang terwijl verbonden met VPN’ ingeschakeld, voor het geval dat het betrekking heeft op lokale toegang, maar dat helpt niet.
Ik denk niet dat NordVPN invloed zou moeten hebben op lokaal netwerkverkeer, toch? Dus heeft iemand ideeën waarom dit gebeurt?
Je hebt gelijk, het zou geen verkeer op het lokale netwerk mogen verstoren. Kun je pingen tussen computers op hetzelfde subnet? Misschien je routerings tabel delen?
Op het lokale netwerk werkt Synergy goed… Je zou moeten controleren of de firewall van de Windows-machine niet de boosdoener is… Ook zoals @onelove1618 suggereerde, controleren of je tussen apparaten kunt pingen…
Dank je, ik zal dat controleren, maar ik weet niet wat meshnet is, dus… misschien?? Ik heb split tunneling ingeschakeld dat ik probeer te routeren via mijn torrent-app, maar ik denk niet dat het werkt…
Geloof me, ik heb uren besteed om dat werkend te krijgen en om de een of andere reden werkt het niet. Het is blijkbaar een bekend probleem met Nord en qBittorrent; ze houden niet van elkaar… Maar dat zou absoluut mijn voorkeursmethode zijn om mijn torrentverbinding altijd privé te houden, omdat ik hun vreselijke app niet de hele tijd wil gebruiken.
Hmm, dat is raar. Misschien probeer ik het nog een keer en kijk waarom het niet werkt. Mag ik hier terugkomen als ik hulp nodig heb en mijn instellingen vergelijken met die van jou?
Precies, dat heb ik al gedaan. Het kostte me weken om die kleine lettertjes te zien dat ik die speciale inloggegevens nodig had, maar ik heb het eindelijk ontdekt en gedaan, en het werkte nog steeds niet , maar ik had het gevoel dat ik dichterbij kwam… Ik probeer het later nog een keer en ik zal hier rapporteren…