Ik kan niet bevestigen dat Hola de oorzaak was, maar kort nadat ik Hola had geïnstalleerd en er een paar dagen mee had gebruikt, was er plotseling een betaling van mijn bankrekening naar een Paypal-rekening.
Ik heb alles geregeld met mijn bank en de transacties geblokkeerd, maar het enige dat ik kan zien dat hiermee verband houdt, is dat ik Hola gebruikte.
Mogelijke beveiligingsinbraak. Laat alsjeblieft van je horen als ik niet de eerste ben die dit heeft meegemaakt.
Is dit draadje AstroTurf? Ik wil graag meer informatie over je Paypal-transactie. Hoe denk je dat het installeren van Hola heeft gedaan wat je beschreef?
Nee, want ik gebruik geen domme, niet-veilig browser-extensies. Als er iets is dat ik wil kijken, is dat gewoon YouTube of Primewire (waar ik al meer dan 5 jaar mee gebruik zonder problemen).
Als ze Hola aan hadden staan terwijl ze Paypal of iets dergelijks gebruikten, kon de persoon die ze routet doorlopen, mogelijk een packet sniffer uitvoeren op de gegevens die werden verzonden en zo wat informatie krijgen?
Een wereldwijd P2P-proxynetwerk, waarbij leden hun internetverbinding kunnen delen en in ruil daarvoor gebruik kunnen maken van de verbinding van anderen.
We proberen dit hier niet te promoten. We zullen mensen niet vertellen dat ze het niet mogen gebruiken, of het in de comments aanraden. Maar mijn standpunt is dat je het niet moet gebruiken, en deze subreddit ondersteunt het niet. Toen het voor het eerst opkwam, wilden velen dat we het in de zijbalk opnamen, maar dat ding is en was altijd al gevaarlijk.
Dat is zonder twijfel de slechtste “beveiligingswaarschuwing” die ik ooit heb gelezen. Niet alleen bevat het geen bevestigde beveiligingslekken, de dingen die wel worden vermeld, zijn inherent aan het hebben van een P2P-proxynetwerk (dus door ontwerp).