macOS Big Sur (11.0) en Global Protect VPN-client probleem

Hoi allemaal,

Ik hoop wat hulp te krijgen over dit probleem. Ik heb een gebruiker die Global Protect had geïnstalleerd. Ze kregen de update naar Big Sur en nu blijft GlobalProtect eeuwig verbinden.
Ik heb ze laten herinstalleren en verwijderen. Geen resultaat.

Ik heb gecontroleerd of de extensie zichtbaar is om toe te staan in Beveiliging/Privacy-instellingen. De gebruiker zegt dat het oorspronkelijk verschenen is en dat ze het hebben toegestaan?

Desondanks geen geluk. Ik heb de firewall uitgeschakeld, de gebruiker inHerstel-modus laten booten en “spctl kext-consent add PXPZ95SK77” in Terminal laten uitvoeren, en daarna opnieuw geïnstalleerd.

Ook heb ik via de netstat -an opdracht bevestigd dat poort 4767 niet luistert.

Alle adviezen over wat ik nu zou moeten doen, zouden ontzettend gewaardeerd worden.

Welke versie van de GP-client?

We zijn overgestapt van kernel-extensies naar systeemextensies in 5.1.4 vanwege nieuwe restricties van Apple in toekomstige MacOS-versies.

Volgens Palo Alto moet je minimaal versie 5.1.7 of later gebruiken, of 5.2.4 (uitgebracht vandaag) of later. Er is momenteel geen versie 5.0.x die op BigSur werkt. Veel plezier met je noodwijzigingen dit weekend.

Ik had vanochtend een gebruiker met hetzelfde probleem die 5.1.1 gebruikte. Upgraden naar 5.1.7 werkte prima.

Hoe kan ik de versie 5.1.7 of later downloaden als in mijn vpn.fqdn.watdan-ook alleen versie 5.1.0 beschikbaar is?

Mijn universiteit VPN dienst heeft ook alleen de oude versie. Is er een manier om simpelweg up te graden vanaf de huidige versie of de versie 5.2 te downloaden?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik probeer via de IT te krijgen dat ik de versie 5.1.7 mag installeren. Is er een manier om het zelf te upgraden?

Je hoeft niet te upgraden. Installeer de client die je hebt opnieuw en vink het vakje aan voor ‘Applicatie-extensies installeren’ - hiermee wordt het opnieuw geïnstalleerd met de benodigde extensies en werkt het prima. Ik heb versie 5.2.3-22, ik heb opnieuw geïnstalleerd, de extensies toegevoegd en ik kan verbinden…