Maakt VPN mijn ping lager?

Ik woon in Hong Kong en speel op de AP Zuidoost server en ik krijg gewoonlijk 160 ping, wat niet fantastisch is. Mijn attack animatie met Icea Gauntlet voelt zelfs vertraagd. Vraag me af of een VPN het probleem kan oplossen? Ik heb Nord geprobeerd en ben ingelogd op een Australische server, maar mijn in-game ping veranderde niet. Hoe werkt dat?

nee. ping is de tijd die het kost voor informatie om van jouw machine naar die van de nieuwe wereld te gaan.

Een vpn gebruiken betekent dat data moet reizen van jouw machine naar de vpn-machine en dan naar de game server, vervolgens terug naar de vpn en dan naar jou. Over het algemeen is een VPN altijd slechter voor de ping.

VPN helpt helemaal niet, jouw ping wordt bepaald door hoe ver je van de server bent. Trouwens, ik zit op servers aan de westkust van de VS en ik krijg altijd 150+ ping, dit spel is slecht geoptimaliseerd.

De anderen zijn gedeeltelijk incorrect. Terwijl het klopt dat ping afhankelijk is van de afstand die je signaal aflegt, kan het zijn dat de route die het neemt langer is dan via een VPN. Soms gebruikt je ISP andere, goedkopere routes dan de ‘directe’ weg. Een VPN proberen kan helpen, maar meestal niet.

Wat is dan het nut van een VPN?

Ik heb gehoord dat battle ping helpt als je slechte routing naar de server hebt. In wezen reist je data mogelijk niet langs de meest efficiënte route, dus battle ping zou in die scenario’s helpen. Probeer het wel uit, want het hielp mij niet echt.

Voel je de animatielag bij het gebruik van projectiel-gewapens?

Dat klopt. Andere mensen weten niet wat gaming-gerichte VPN’s doen. Ik kan deze game niet eens spelen zonder, het verschil met ExitLag is enorm. Hetzelfde geldt voor FF14. Mensen die anders zeggen, hebben er nog nooit een gebruikt.

Om je IP-adres en je locatie te verbergen waarop je verbinding maakt.