Kun je een VPN gebruiken om te voorkomen dat Google Fi je internationale databinding deactiveert?

Ze doen dit als je langer dan 3 maanden buiten de VS bent.

Laat me alsjeblieft je gedachten weten? :folded_hands:

VPN verbergt webverkeer maar niet het verkeer van de toren (waarop ze controleren).

Er is een belangrijk verschil dat je probeert te omzeilen: Fi is een Amerikaanse telefoondienst met gratis internationale dekking als voordeel. Fi is GEEN internationale provider.

Verder. Voor langer dan een paar weken is het zoveel beter om gewoon een lokale SIM te krijgen. Ik heb Fi al jaren als mijn secundaire SIM zonder problemen, wat betekent dat bellen en sms’en gewoon goed is in het buitenland, zelfs als het een half jaar is (anekdotes zijn niet officieel, YMMV).

Lees je überhaupt de servicevoorwaarden nooit voor je je aanmeldt voor een dienst?’

Nee, het werkt niet zo.

Nee.

Je mist duidelijk de basiskennis van wat een VPN doet en niet doet. Geen VPN kan de provider waarmee je verbonden bent verbergen…

Als je schoenen aandoet, stoppen je voeten dan met je gewicht te dragen?

Waarschijnlijk niet? Ik bedoel, VPN doet niets om de werkelijke toren waarmee je verbonden bent te maskeren.

Ze zullen nog steeds weten dat je buiten de VS bent.

Het werkt niet zo, het systeem kan nog steeds zien waar je je verbindt vanaf, namelijk de mobiele toren.

Ook suspenderen ze geen data na 3 maanden, het is als je het meer dan 45 dagen in een periode van 90 dagen hebt gebruikt. Je hebt nog steeds toegang tot SMS en spraak voor een tijdje. De voorwaarden zijn echt duidelijk op de Fi-website, kijk ze nog eens na.

Nee. Dat kan niet.

Je roamingverbinding routeert al je data via de h2g2 apn. Dat betekent dat ze je datavolume kunnen meten en kunnen zien met welke partner het komt. Een VPN zou alleen de data binnen die stream verbergen… wat ze niet interesseren. Ze willen gewoon weten hoeveel je hebt gebruikt en bij welke provider je bent.

Bekijk US Mobile. Zij geven een vast bedrag aan data buitenland per maand op hun Light Speed en Dark Star netwerken. Nadat die data op is, vertragen ze je niet, ze schakelen je gewoon uit.

Dat gezegd hebbende, beweren ze dat lange periodes in het buitenland er niet voor zullen zorgen dat ze je uitschakelen zoals Google dat doet.

Ze doen dit alleen als je data gebruikt, gebruik gewoon geen data en je wordt niet geschorst. Koop een lokale SIM voor data.

Ik doe zoals anderen hier aangeven. Ik heb een Google Fi eSIM en een Vodafone PT fysieke sim. Ik zet data uit voor Fi wanneer ik lange tijd in Europa ben. Onlangs kreeg ik een waarschuwing van 30 dagen toen ik precies 2 maanden buiten de VS was en geen data uit zette. Fi telefoon/SMS werkt nog steeds voor $20/maand, en ze hebben geen data geschorst omdat ik het meestal uit heb staan. Ik gebruik Vodafone data in plaats daarvan (Portugees nummer, maar roaming door heel de EU/EEA + VK voor €3.98/gb). Helaas doet VPN niets om te verbergen dat je buiten de VS op een mobiel netwerk roamt. Het maskeert alleen IP-adressen, dus het kan helpen als je geo-beperkt bent op bepaalde websites & diensten zoals Netflix.

Mijn dataroaming staat altijd uit. Ik ben tot 2 maanden weg geweest uit de VS. Mijn telefoon werkte in elk land waar ik gereisd heb. Tekstberichten zijn altijd gratis. Oproepen kosten zoals van vroeger een payphone. De enige keer dat ik een VPN nodig had, was in Bali voor Reddit. Ik hou ervan dat mijn telefoon overal gewoon werkt. Google Maps is essentieel.

Kun je je laatste statement verduidelijken? Bedoel je dat het gebruik van de lokale SIM voor alles de Fi SIM inactief houdt? Maar gebruik je Fi voor iets, of betaal je er gewoon voor om het op een dag te gebruiken in de toekomst?

Als ik alleen oproepen/SMS via WiFi doe en de lokale SIM de data laat regelen, zou dat dan de potentiële wachttijd verlengen?

Voor de eerlijkheid: ik lees ook geen algemene voorwaarden verder dan de beschrijving die ze me geven (inclusief klein lettertje).

Maar ja, dit bericht begrepen hoe een VPN werkt over een dataverbinding totaal niet.

Eerlijk gezegd heb ik geen betere dingen te doen met mijn tijd dan de fijne print van een gerenommeerd bedrijf lezen. Ik begrijp de basis en de voorwaarden van het contract, maar ik ben niet erg bezorgd over een bedrijf dat een limiet stelt aan een abonnement van $80 per maand. Mijn enige zorg is het behouden van mijn nummer terwijl ik in het buitenland werk.

Niemand leest de algemene voorwaarden.

Bedankt voor het advies, ik ga me verdiepen in het onderwerp en beter begrijpen. Ik dacht dat ze mogelijk hun connectiviteit uitbesteden aan torens die gebruikt worden met lokale contracten / onafhankelijke bedrijven; bijvoorbeeld Vodafone.

Ik gebruik dual SIM. Lokale pSIM (omdat het makkelijker is) en Fi eSIM. Zo kan ik nog steeds oproepen/sms ontvangen terwijl ik in het buitenland ben, ongeacht Wi-Fi (hoewel ik het beantwoorden van oproepen niet doe als ik geen Wi-Fi heb, omdat ik niet $0,20/min wil besteden). Plus een lokaal nummer om aan mijn bezorgapp of zo te koppelen.

Omdat Fi-data alleen wordt gebruikt als ik vergeet mijn lokale SIM op te laden, heeft Fi mij nog niet de stoot gegeven. Tot nu toe.

Natuurlijk betaal ik $20/maand voor wat in feite Google Voice is als ik in het buitenland ben, maar dan heb ik gemoedsrust voor het geval mijn telefoon wordt gestolen (kan een eSIM niet verwijderen) of ik ben in een land dat mijn lokale SIM niet dekt.

Precies dat (wat betreft je laatste zin), maar zoals ze zeiden, “YMMV”.

Oké, dat is in feite wat ik doe (met twee eSIMs). Ik stuur nog steeds SMS vanaf Fi, maar ik hoop dat het goed blijft werken, blij dat het voor jou ook werkt!