Kan mijn school zien wat ik doe op mijn school-geleverde laptop terwijl ik verbonden ben met een externe VPN?

Als ze het apparaat beheren, kunnen ze 100% alles wat op dat apparaat gebeurt monitoren.

Ja.

Het is niet jouw apparaat, gebruik het niet als jou eigen. Je hebt geen idee hoe dat apparaat wordt gefilterd.

Gebruik dit apparaat alleen voor het beoogde doel.

Bron - K12 I.T.

Ze kunnen al het verkeer over de VPN zien en afhankelijk van de EDR en andere beheersoftware kunnen ze alles zien wat je typt op de computer.

Ja, ze kunnen alles zien. Het maakt niet uit met welk netwerk je verbonden bent. Er zijn agents geïnstalleerd op je apparaat. Zolang het apparaat contact kan maken met het internet, rapporteert het terug.

Ja. Ze hebben een externe achterdeur in de PC zelf.

Als het is ingeschreven in het apparaatbeheer van de school, afhankelijk van de capaciteit van de beheerder en privacybeleid, dan is alles vrij minimaal.

Ik werkte vroeger in een soortgelijke rol en we hadden eigenlijk de mogelijkheid om elk pakket te decoderen. Zouden we actief zoeken naar iets, meestal niet, maar er waren een paar sites (voornamelijk cloudopslag) die we wilden monitoren voor datadiefstal. We blokkeerden die sites en torrent-netwerken van toegang.

truck knieën rand kriskras vragen retire nostalgisch werk huisdier

Dit bericht is massaal verwijderd en geanonimiseerd met Redact

Er is waarschijnlijk software die alles wat je doet bewaakt.

Van keyloggers tot logs van wat je probeert te installeren/toegang

Gebruik alleen je eigen privé apparaat voor privacy,

Als ze monitoringsoftware voor productiviteit gebruiken als onderdeel van hun beveiligingscontroles, ja.

De detailniveau dat ze kunnen zien, verschilt per programma, maar je kunt er beter van uitgaan dat ze op elk moment een momentopname van je scherm kunnen zien.

Wensen je het beste!

Dit doet me denken aan de tijd in 2009 toen ik nog op de basisschool zat, en de webfilter (DansGuardian) was geconfigureerd als een transparante proxy en dekte HTTPS helemaal niet (niet eens SNI-inspectie).

We dachten dat we slim waren door een ‘s’ toe te voegen aan de URL’s van websites die HTTPS ondersteunden, en dat het IT-personeel helemaal niet in de gaten had. Sommige klasgenoten browsden tijdens onze vrije tijd op MySpace.

Het was slechts een kwestie van tijd voordat een van ons een Glype-proxy vond die via HTTPS kon worden verbonden. Ik had gehoord dat als je de 'g’s in “google.com” vervangt door 'b’s, je een alternatieve front-end voor Google krijgt waar de 'g’s in het Google-logo bedekt zijn met een beha, wat een hilarisch idee was voor mijn vierde klas. Helaas was de website in de tussentijd van eigenaar veranderd en toen we hem probeerden te bezoeken, was er geen beha. We sloten het snel af, dachten dat het klaar was. Helaas niet, en ze hadden onze activiteiten de hele tijd bekeken. Mijn vriend die op de computer was ingelogd, werd voor een paar maanden van de computers verbannen, ondanks dat het mijn idee was. Ik voel nog steeds schuldgevoelens daaraan. Had de gastaccount moeten gebruiken.

TL;DR: Als het hun apparaat is, behandel het dan als vijandig. Als het hun netwerk is, neem dan aan dat alles dat gelogd kan worden, wordt gelogd.

maar kunnen ze het zien als ik mijn GOOGLE-account gebruik en niet hun netwerk en thuis ben?

Zelfs als ze geen VNC naar je machine kunnen doen of monitoringsoftware gebruiken, worden alle logs opgeslagen en hoogstwaarschijnlijk gekopieerd naar hun gecentraliseerde server om te worden bekeken, dus doe niets illegaals of doms als het niet van jou is, als er iets terugkomt op je MAC-adres trouwens, je kunt dat niet veranderen, je kunt het online maskeren maar niet op het fysieke apparaat.

DIT IS DE MANIER

Als het niet je apparaat is, doe er dan niets op wat je niet op je grafsteen wilt laten komen.

Het doet me denken aan toen ik een telefoontje kreeg van een neefje. Hij is financieel planner. “Hoe kan ik iets verwijderen van een computer zodat het niet te herstellen is?”

Verpletter de harde schijf met een hamer

“Nee, het mag niet lijken alsof er iets mee is gedaan!”

Oké, ik hang nu op.

Ja dat is een gegeven, was gewoon benieuwd hoeveel ze kunnen monitoren.

De VPN blokkeert niet per se de software die op de machine zelf is geïnstalleerd. Tenzij je specifieke stappen onderneemt om dat te blokkeren, zal de monitoringssoftware gewoon terugverbinden met de school, waarschijnlijk via de VPN zelf.

Het VPN-verkeer wordt gedecrypt op je lokale machine. De school heeft beheerstoegang tot je lokale machine. De VPN beschermt je tegen andere partijen, maar niet tegen de school.

Wel, Astrill VPN faalde niet toen ik in China was, dus hopelijk ben ik veilig in de VS. Ik ben gewoon benieuwd hoeveel ze kunnen monitoren naast alleen webverkeer, logs worden natuurlijk opgeslagen, maar kunnen ze die logs monitoren zonder fysiek toegang tot mijn computer?

Ik doe niets onethisch, illegaal of onprofessioneel, en ja ik heb net gelezen dat ze alles kunnen zien dat via het door de school verstrekte Google-account loopt. Ik vroeg me alleen af of ik inlog op mijn persoonlijke Google-account of andere accounts, of ze die op de een of andere manier kunnen openen.