En zo ja, zal het mijn beveiliging vergroten?
Kan ik niet zien waarom niet - verbind met de VPN-server, start Tor op (of er is ook soms de Onion Over VPN-optie beschikbaar in de Nord-app). En ja, het gebruik van beide zou een extra beveiligingslaag toevoegen omdat de Tor-knooppunt alleen het IP van een VPN-server zou zien terwijl er een versleutelde verbinding is, maar voor dagelijks gebruik is het gebruik van beide gescheiden meer dan genoeg.
Nord ondersteunt Onion Over VPN. En ja, het zal ook werken op de reguliere web en .onion sites. Het zal de beveiliging verhogen ten opzichte van alleen gewone Tor omdat de operator van het toegangsknooppunt je echte IP-adres niet kan zien. Wat betreft de rest van je beveiliging, krijg je alle andere voordelen van onion-routing en het feit dat de encryptie van de VPN voorkomt dat je ISP ziet dat je de Tor-netwerk gebruikt.
Je kunt Tor niet gebruiken over VPN met een browser op het cleare web. Je moet eerst Tor openen, en vervolgens de VPN inschakelen met de Tor over VPN-protocol.
De manier waarop NordVPN werkt is dat het al het netwerkverkeer deactiveert BEHALVE de Tor-browser en torrenting als je je VPN hebt gekoppeld aan je BitTorrent-applicatie zoals qBittorrent.
Je kunt clear net-sites op Tor gebruiken, zorg er wel voor dat je de beveiligingsinstellingen aanpast zodat ze niet de website waarmee je surft blokkeren of onderbreken.
Opmerking Tor over VPN zal langzamer zijn in vergelijking met een gewone VPN met Tor-browser.
Als je de beveiliging wilt, gebruik dan Double VPN met Tor-browser.
Ik hoop dat dit helpt, laat me weten als je problemen hebt.