Kan ik mijn werk-laptop gebruiken op het vliegveld zelfs als ik op FOUO werk? Nooit aan gedacht, maar ik reis voor de feestdagen en neem mijn laptop mee. Kan ik nog steeds e-mails doen?

Niet zeker wat de regels zijn over het gebruik van een overheids-laptop op openbare plaatsen zoals een vliegveld. Ik ga ervan uit dat het oké is, aangezien we zoveel reizen, maar ik heb nog nooit een regeling gezien of gehoord dat erover wordt gesproken.

Ik denk niet dat er iets zegt dat je het NIET mag doen. Maar het is niet slim. Als je een VPN hebt, is dat beter, maar wifi op het vliegveld is als je telefoonnummer op een toiletdeur zetten.

Neem je werk-laptop niet mee op verlof. Je bent met verlof. Wat is er mis mee?

Kort antwoord: Nee. Als je in een privé kamer bent, op een VPN, dan misschien, maar het is echt moeilijk te zeggen als je niet in de gaten wordt gehouden.

Lange antwoord:

Iemand verbeter me als ik het mis heb, maar ik geloof dat FOUO nog steeds Controlled Unclassified Information (CUI) is. Het moet worden behandeld zoals geclassificeerde informatie, maar je hoeft niet alle voorzorgsmaatregelen te nemen. Wed niet op je clearance.

AFI16-1404 29 / MEI 2015 / Pagina 29

Hoofdstuk 5

BEVEILIGING, OPSLAG EN VERNIETIGING, TRANSMISSIE EN TRANSPORT VAN GECONFISCUEERDE EN CONTROLLED UNCLASSIFIED INFORMATIE (CUI)

5.1. Beveiliging. Alle Luchtmachtpersoneel dat werkt met geclassificeerde informatie of CUI is persoonlijk verantwoordelijk voor het nemen van de juiste voorzorgsmaatregelen om te voorkomen dat onbevoegde personen toegang krijgen tot geclassificeerde informatie en CUI. (T-1) Alleen methoden geïdentificeerd in DoDM 5200.01, Volumes 3 en 4, mogen worden gebruikt om geclassificeerde informatie en CUI op te slaan wanneer deze niet onder toezicht en controle staat van een gemachtigd individu.

Doe de deken-truc en gebruik een VPN.

Ik zou nee zeggen. Ik ken geen specifieke verwijzingen naar dit soort dingen behalve je IA-training of zo, maar ik zou persoonlijk het risico niet nemen om werk-gerelateerde info publiek te maken door te werken op een openbare locatie zoals die.
Het kan wachten tot je thuis bent of in een hotel of zo.

Verbind werk-laptops niet met openbaar wifi. Wacht gewoon tot je op je bestemming bent, wanneer is er überhaupt een situatie waarin je dat zou doen?

In zo’n situatie gebruik je gezond verstand. Iemand zou over je schouder kunnen kijken terwijl je werkt. Bovendien zou ik zeggen dat het over het algemeen gewoon een slecht idee is.

Hier is alles wat je moet overwegen.

FOUO betekent niet delen/verspreiden in het openbaar. Het tonen op een scherm dat breed toegankelijk is voor het publiek, zoals een breed open vliegveld, schaadt dat.
Heb je überhaupt wifi nodig? Werk je gewoon aan wat dingen op je lokale machine en hoef je het niet toe te voegen aan een open netwerk?
VPN is je vriend. Hoewel je OWA kunt openen zonder, is er bij een open wifi geen reden om het risico te nemen.
Zijn de dingen echt FOUO? Merk je ooit dat er veel dingen zo gemarkeerd zijn en dat het eigenlijk niet het geval is?
CUI heeft FOUO vervangen, maar de vorige vraag blijft gelden, alleen correcte CUI-markeringen vereisen meer rechtvaardiging qua type en controle vergeleken met alleen een simpele markering, omdat mensen niet de tijd nemen om alleen te markeren wat echt nodig is.

In twijfel, neem het gewoon meer persoonlijk. Zou je je SSN op je scherm laten zien of over een WiFi sturen? Als je je eigen persoonlijke spullen niet zou riskeren, zou je dan waarschijnlijk ook je werkspullen niet riskeren (als je je spullen zou riskeren, zou je waarschijnlijk ook niet je werkspullen riskeren, maar dat was niet het punt van de oefening).

Ik raad het af, je weet niet wie of wat er over je schouder cameras kan hebben.

Op openbaar wifi zou ik dat een bijzonder slecht idee vinden.

Werk. Laptop. Onveilige wifi.

Doe het en sterf.

Als alleen elke Air Force-laptop een VPN had geïnstalleerd op het bureaublad :man_tipping_hand:

Telefoonnummer op badkamermuur :joy::smiling_face_with_tear: dat was vroeger Social Media…

Voor mannelijke liefde, ontmoet hier op 25 maart om 2:15 uur STIP.

Meh, ik neem er de komende week de mijne mee op verlof omdat ik binnenkort op uitzending ga en mijn UDM is een stuk rotzooi die graag wacht tot het laatste moment om iets te communiceren met ons. En voordat iemand het suggereert, ja, leiderschap is op de hoogte en werkt aan het verbeteren van de rotzooi UDM.

Dit geldt ook voor TDY. Ik was vooral benieuwd naar de regels.

Voor zover ik weet, heeft CUI FOUO volledig vervangen.

FOUO en CUI zijn aparte markeringen, dingen kunnen FOUO en CUI zijn, maar FOUO betekent niet CUI.

Bewerking: Ik heb het mis, de richtlijn geeft aan dat CUI FOUO en andere soortgelijke markeringen vervangt.

Gewoon nieuwsgierig, eerlijk gezegd. Ik weet dat de luchtmacht veel reist en ik heb nooit regelgeving hierover gezien.