Is WARP overbodig (of erger) als ik iCloud privérelay aan heb staan?

Werkt iCloud privérelay niet al via Cloudflare, maar verbergt het ook je IP? Maar heeft WARP nog voordelen die het de moeite waard maken om het te gebruiken ondanks iCloud privérelay?

Mijn begrip is dat iCloud privérelay alleen werkt voor Safari-verkeer, wat een nadeel is omdat Warp al het verkeer behandelt. Warp verbergt nu ook je IP, dus ze lijken overbodig te zijn en ik zou waarschijnlijk gewoon Warp gebruiken.

Je kunt ze niet allebei tegelijkertijd gebruiken (als je Privérelay hebt ingeschakeld en je zet WARP aan, krijg je een melding dat Privérelay nu inactief is).

WARP dekt al het verkeer. Privérelay heeft de dubbele-blind proxy-instelling, waarbij noch Apple noch Cloudflare weet wat je doet, en heeft speciale handling van externe assets in e-mails. Ze lijken op elkaar, maar zijn niet hetzelfde.

Privérelay zit bovenop het netwerk van Akamai, niet van CF.

Welke is beter om te gebruiken?

Welke zou beter zijn om te gebruiken?

Ik zou waarschijnlijk gewoon Warp gebruiken.

Het is aan jou. Wil je de dubbele-blind relay voor privacy? Wil je de e-mailprivacy, zodat ze niet weten dat jij hun e-mails hebt geopend? Gebruik Privérelay. Wil je Chrome gebruiken of al het verkeer dekken, gebruik dan WARP.

Ja, ik moest het even dubbelchecken. Akamai doet ongeveer 60%, daarna CF en Fastly ieder 20%. https://blog.apnic.net/2023/01/25/an-investigation-into-apples-new-relay-network/

Ik weet niet zeker of ik iets verkeerd doe, maar ik krijg geen waarschuwing dat privérelay inactief is.

Als je Privérelay als eerst uitzet, krijg je geen melding. Als je meldingen niet hebt ingeschakeld en toegestaan, krijg je geen melding. Maar als je WARP hebt ingeschakeld, is Privérelay uit.