Stap 1: ga rotten en kom erachter
Als stap 1 niet van toepassing is, doe het dan gewoon zonder rem.
Stap 1: ga rotten en kom erachter
Als stap 1 niet van toepassing is, doe het dan gewoon zonder rem.
Onze universiteit heeft gewoon een open wifi. Geen aanmelding of zo. Kunnen ze je echt volgen in dat geval? Aangezien je niet kunt zien wie welk apparaat gebruikt.
Met een VPN zou het wel goed moeten gaan. Maar als het netwerk streng wordt gemonitord, kan de datastroom de aandacht trekken.
Een alternatief is het gebruik van een Debrid-site zoals alldebrid. Het downloadt torrents en jij downloadt de bestanden direct van hun servers. Realistisch gezien maakt de universiteit zich er niet druk om, tenzij ze een rapport krijgen van een derde partij, en omdat je IP niet met de torrent-zwerm verbindt, kunnen derden je activiteit niet zien.
In mijn land kun je op college wifi zonder VPN torrenten.
Ze kunnen misschien bekende VPN-IP’s blokkeren, maar als dat niet het geval is, sail weg!
Ja, maar je mag geen fouten maken. Ik ben niet zo bekend met VPNs, aangezien ik in Canada ben, en ze sturen je gewoon e-mails met ‘hey, doe dat niet’, maar ik heb vrienden gehad die betrapt werden terwijl ze nog VPN gebruikten omdat ze niet wisten wat ze deden.
Blockeert jouw college wifi verbindingen met VPN? Zo niet, ga er dan maar mee door.. maar het wordt wel erg traag.
Persoonlijk zou ik dat niet doen, of het veilig is of niet. Tenzij dit de enige verbinding is die je hebt.
Zolang je een goede VPN gebruikt, zou je goed moeten zitten. Het is een universiteit met duizenden studenten. Wat gaan ze doen, je MAC-adres traceren? Maar het hangt er ook vanaf hoe streng je land is over piraterij, hoe streng je college is, en hoe goed het IT-team daar is.
Mijn college trok zich er niet veel van aan, ondanks dat ze sites hadden geblokkeerd en minimale services aanboten, ook blokkeerden ze UDP-poorten, dus moest ik piraterij doen via andere tragere modi, TCP 443 op gratis VPNs (Windscribe, FinchVPN, Psiphon, ProtonVPN). Ik kreeg geen andere VPN’s werkend.
Ik ging zelfs zover om Colab RDP en Torrent Downloader (Colab Hacks) op Google Colab te gebruiken om eerst de gestolen bestanden op mijn G-drive van de universiteit met oneindige opslag op te slaan en de mappen als zipbestanden te downloaden en later uit te unpacken. Veel gedoe, maar ik ben blij dat die dagen voorbij zijn, hoewel ik er 4 lange jaren voor heb geleden. Terugkijkend heb ik veel geleerd over piraterij door de beperkingen van de universiteit.
Mijn universiteit blokkeerde P2P standaard, dus was een VPN de enige manier om te torrenten. Ik had een download- en uploadsnelheid van 1 Gbps en seedde non-stop - ik heb nooit iets van mijn universiteit gehoord.
Een eenvoudige realiteit is dat de beheerder, die je router beheert, altijd weet wat je doet. Dus je moet altijd twee keer nadenken voordat je iets doet dat hem kan irriteren, legaal of niet.
Je zit op de universiteit! Je hoeft niet te piraten vanaf het openbare internet: Maak vrienden en zet een grote verzameling harde schijven in voor delen.
Ja, waarschijnlijk ALS je twee of meer VPN’s koppelt.
Het is absoluut de taak van netwerkbeheerders waarom je zoveel bandbreedte gebruikt. Vooral als je links verzadigd en anderen onbruikbaar maakt.
Ik deed dat 18 jaar geleden, zonder VPN. Hun verbinding was heel snel lol. Goede oude tijd.
Ik werkte op een universiteit en we kregen meldingen van HBO en andere netwerken over mensen die content aan het piratelen waren op het universiteitsnetwerk. Ik denk niet dat ze VPN’s gebruikten.
Gewoon doen en uitvinden.
VPN’s garanderen geen 100% anonimiteit. Neem ook in overweging dat download snelheden op VPNs ZEER traag zijn (althans in mijn ervaring).
Condoom uit en ga rauw.