Ik dacht eraan een zelfgehoste zoekmachine te creëren, maar ik wil dat deze zoekmachine afkomstig is van een paar geselecteerde sites. Bijvoorbeeld kan het van wikipedia.org en wiki.archlinux.org halen en andere sites die ik als goede informatiebronnen beschouw.
Ik ben recentelijk, net als veel mensen, teleurgesteld in de standaard zoekmachine-ervaring. Tools zoals SearXNG bestaan en bieden aanpasbaarheid, maar deze halen nog steeds uit dezelfde slechte SEO/AI-gegenereerde spam die reguliere zoekopdrachten in rommel verandert.
Een zoekmachine maken is vast geen gemakkelijke taak, maar ik denk dat als ik in plaats van het indexeren van het hele wereldwijde web, ik een paar sites kan indexeren, het mogelijk haalbaar wordt.
Zoekresultaten voor handleidingen geven wat resultaten, maar het is nog steeds een beetje onduidelijk.
Voordat ik iets anders doe, wil ik graag feedback of dit überhaupt mogelijk is met consumentenapparatuur. Als dat zo is, zou ik het erg op prijs stellen als er wat aanwijzingen zijn over de volgende stappen.