Hallo, ik heb recent PleX ingesteld op mijn Raspberry Pi, en gebruik het vooral om video’s te kijken die niet beschikbaar zijn op mijn streamingabonnementen. Het zijn torrents die ik via een VPN heb gedownload. Het lijkt erop dat ik me zorgen maak om niets, maar na het lezen van enkele artikelen ben ik een beetje bezorgd over auteursrechten wanneer ik dingen via PleX bekijk.
Een beetje meer details:
Ik ben ervan overtuigd dat ik de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen heb genomen bij het torrenten, maar ik ben een beetje onzeker over mijn PleX-server. Toen ik online op verschillende artikelen keek over wat ik nog meer met PleX kan doen, las ik dat het via een VPN zou moeten draaien, omdat mijn ISP mogelijk kan zien wat ik aan het kijken ben. Ik deel mijn PleX niet met iemand anders, en ik heb er niet eens veel bestanden op staan, alleen bestanden waarvan mijn enige legale optie is om DVDs te kopen, maar het is 2020 en ik doe dat niet voor iets dat ik maar één keer zal bekijken. Mijn PleX-server is buiten mijn lokale netwerk bereikbaar. Ik gebruik Mullvad voor mijn VPN-dienst, en ik zag dat ze een handleiding hebben voor het instellen van PleX, maar als ik dat niet hoef te doen, wil ik dat liever niet gedoe.
TL;DR: Is er een risico op auteursrechtclaims/ISP-brieven bij het kijken naar torrents via PleX?
Dankje voor elke hulp/gemoedsrust!