Is er een manier om toegang tot VPN-instellingen op een iPhone te beperken?

Ik probeer ouderlijk toezicht te installeren op de iPhone van mijn zoon, en de dienst die ik wil gebruiken is Netsanity. Netsanity werkt door het maken van een profiel en VPN, en het schakelt automatisch de VPN weer in wanneer iemand probeert deze uit te schakelen.

Echter, mijn zoon heeft ontdekt dat hij gewoon een nieuwe VPN kan aanmaken en die nep VPN als actief kiezen. Dit schakelt effectief alle ouderlijke controles die ik via Netsanity heb ingesteld uit.

Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat hij dit doet? Als er maar een manier was om VPN-instellingen te beperken met behulp van de iOS-beperkingen, zou dit geen probleem zijn.

Bedankt!

Als hij oud genoeg is om de VPN te omzeilen, is hij oud genoeg om openlijk met hem te praten over de dingen waarvan je denkt dat hij ze op het internet zal vinden, en hij is oud genoeg om die dingen te vinden en jou erover te vragen.

Geen idee, vertrouw je zoon misschien gewoon wat meer

Het gaat meer om dingen die hij al op internet heeft gevonden en vastbesloten is om te consumeren, ongeacht mijn mening. En het gaat ook meer om het reguleren van het gebruik, meer dan iets anders. jongens van 13 maken niet de beste keuzes over hoeveel tijd ze vastgeketend op een scherm doorbrengen.

We hebben openhartige gesprekken gehad, en we zijn daar ver voorbij.

Probeer dat, werkte niet. Dus probeer ik een manier te vinden om het gebruik van de telefoon te reguleren in plaats van gewoon de telefoon weg te nemen. Maar bedankt voor je inbreng. Het is erg inzichtelijk.

Heb je de ingebouwde Beperkingen in Instellingen al geprobeerd? Je kunt het instellen zodat hij niet naar websites met volwassen inhoud kan, niet alle apps kan installeren, of alleen apps met volwassen inhoud, en veel andere zaken beperken. Je kunt zelfs Safari volledig uitschakelen, alle andere webbrowsers verwijderen en hij heeft geen toegang tot internet. Maar het zal niet toestaan om het apparaat te beperken zoals jij zoekt.

Wat betreft het beperken van zijn gebruik… Zou jij daar niet de leiding over moeten nemen? Opvoeding is voor iedereen anders, ik weet het, maar probeer iets nieuws… Geef hem een vaste hoeveelheid tijd per dag erop of een tijdstip waarop hij het mag gebruiken. Buiten die tijd of dat tijdstip, neem het af en verstop het ergens.

Of neem de oplader/alle opladers en verstop ze. Vertel hem dat hij een volle lading krijgt per X dagen en dat hij het mag gebruiken zoals hij wil, maar zodra het op is, is het klaar. Dat legt meer verantwoordelijkheid in zijn gebruik. Hij zal leren het minder vaak te gebruiken.

Misschien moet je zijn telefoon downgraden? Geef hem een fliptelefoon. Geen internetfunctionaliteit zodat hij het niet kan misbruiken en jij kunt nog steeds contact houden.

Dit zijn goede suggesties, bedankt. Ik heb geprobeerd beperkingen, en ik gebruik ze nog steeds voor sommige dingen. Volgens mijn ervaring is het een beetje gokken in vergelijking met speciale platforms, maar het is best goed. Wat betreft volwassen inhoud, maak ik me daar niet zoveel zorgen over als over veel sites die risicovol zijn voor kinderen – dingen zoals Omegle, enz. Ik ga niet de rank van ouders die hun kinderen verloren hebben aan kwaadwillenden (omdat hun kinderen begrijpelijk nieuwsgierig maar kwetsbaar waren).

Je hebt gelijk dat het beperken van gebruik mijn taak is, maar ik zie niets mis mee om te zoeken naar tools die mijn werk makkelijker maken. We moeten de telefoon 's nachts inleveren en gedurende de dag beperken. Maar als ik hetzelfde kan bereiken met minder moeite, waarom niet? Toen ze peuters waren, liet ik ze niet zonder mij naar buiten gaan. Ik had dat kunnen doen door altijd de deur te bewaken, maar sloten gebruiken was veel eenvoudiger en niet minder effectief. Dit is niet anders.

Ik vind het idee van de opladers leuk, misschien gebruik ik dat. Bedankt.

We hebben daarover nagedacht, en dat is waarschijnlijk wat ik zou doen in plaats van de telefoon helemaal weg te nemen, maar we proberen minder extreem te zijn als dat kan. Bedankt voor de suggestie.