iPad OS App Verbindt niet met mijn Bronnen tenzij ik een VPN gebruik

Ik kon al mijn bibliotheken benaderen van elke andere bron die ik heb geprobeerd, desktop, telefoon en zelfs in Safari op dezelfde iPad, maar niet de daadwerkelijke app…

Dit gebeurde ineens, het werkte de hele dag en daarna pauzeerde ik even, kwam terug en het werkte plots niet meer (alleen in de app)

Ik kan niet helemaal Jezus waarom, maar na een uur of meer met het aanpassen van instellingen op mijn QNAP te hebben geworsteld om het op te lossen, ontdekte ik dat het gebruik van een VPN op mijn iPad dit probleem ‘oplost’… en de app weer toegang geeft tot mijn bibliotheken.

Heeft iemand hier een idee waarom dit zou gebeuren? Ik heb nog nooit eerder problemen gehad en ik gebruik mijn iPad bijna dagelijks voor Plex.

Het enige dat ik vandaag anders deed, was de nieuwe .qpkg update installeren, maar dat was 10 uur voordat dit gebeurde.

Heb je geprobeerd uit te loggen en weer in te loggen op de iPad app? Om de sessie te verversen.

Heb je dit ooit opgelost? Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPad en heb onlangs geprobeerd te verbinden met een actieve VPN en het werkte. Ik kan niet begrijpen waarom het gebruik van een VPN mijn bibliotheken weer zou laten zien.

Ja, ik heb geprobeerd van account te wisselen, te verwijderen en te herinstalleren, opnieuw op te starten. Alle gebruikelijke stappen doorlopen, maar het werkt nog steeds niet zonder VPN. Het lijkt vreemd.

Welke VPN? Een commerciële VPN (om contact op te nemen of geen contact met bepaalde sites) of een persoonlijke VPN (zoals WireGuard, OpenVPN, Tailscale etc — toegang tot je thuisnetwerk op afstand)?