Ip-vraag bij gebruik van Windscribe en mobiele hotspot

Dit is misschien een ‘basis’ vraag maar ik heb gemerkt dat als ik Windscribe draai en vervolgens mijn mobiele hotspot aanzet en ermee verbinding maak via mijn desktop, het IP-adres van de desktop lijkt alsof ik Windscribe helemaal niet gebruik. Ik heb op hetzelfde moment mijn telefoon-IP gecontroleerd en dat toont het IP-adres van de Windscribe-server waarmee ik momenteel verbonden ben, maar op mijn desktop toont het IP-adres alsof ik geen VPN gebruik.

Bewerking: Windscribe VPN en de mobiele hotspot draaien op een Android-telefoon.

Hotspot deelt je internetverbinding, niet je VPN-verbinding. Je VPN-verbinding bevindt zich op je apparaat en maakt verbinding via internet, er is geen manier om het te delen via een hotspot, omdat andere apparaten de sleutels niet zouden hebben om de VPN te gebruiken.

Met andere woorden, als je een video streamt, zet dan de mobiele hotspot aan. Een ander apparaat dat verbinding maakt met de hotspot kan de video die jij streamt niet zien.

Een beter voorbeeld is dat als andere mensen op je wifi/internetverbinding zitten, ze het verkeer niet kunnen zien (en de verbinding niet kunnen gebruiken) dat jij verstuurt, zelfs als ze op hetzelfde netwerk zitten of rechtstreeks verbonden zijn met je apparaat (min of meer het punt van een VPN).

Definieer mobiele hotspot, en waar Windscribe draait. Als je verbinding maakt met je hotspot NA het starten van Windscribe op je pc, dan routeert het niet het verkeer dat via de hotspot gaat. Je moet de hotspot-verbinding eerst starten, omdat Windscribe alleen regels maakt voor actieve verbindingen wanneer het zich verbindt.

Als je Windscribe op je ‘Mobiele Hotspot’ (misschien een telefoon?) draait, dan routeert het normaal gesproken alleen het verkeer dat op de telefoon/apparaat vandaan komt, ander inkomend verkeer wordt overgeslagen en doorgevoerd wat de regels van Windscribe omzeilt.

Als je verwijst naar een echte mobiele hotspot die Windscribe ondersteunt, moet je waarschijnlijk de verbinding maken vanaf je laptop voordat je Windscribe start, omdat het alleen regels maakt voor actieve verbindingen.

Je kunt de VPN-verbinding niet delen via een hotspot op iPhone omdat het een ander netwerk gebruikt, dat wordt geleverd door de provider.

Zie, dat was ook mijn gedachte, of tenminste iets dat te maken heeft met de VPN-sleutel(s).

Dat is wat ik altijd doe voordat ik mijn pc opstart: Windscribe starten en dan mijn pc opstart en de hotspot op mijn Android-telefoon aanzetten. Ook, als ik het anders doe (mijn pc verbinden met mijn hotspot voordat ik Windscribe start), hangt het af van het protocol en de server waarmee ik probeer te verbinden, dan duurt het of heel lang om te verbinden of is het bijna direct.

Ik heb geen iPhone, maar bedankt voor de info.

Mijn excuses. Er was geen informatie over wat voor soort telefoon werd gebruikt, dus ik ging ervan uit dat dat was wat je gebruikte.

Zeker, ik zal er naar kijken. Bedankt.

Nee, je bent goed. Het was mijn fout, ik dacht dat ik het apparaat had gespecificeerd.