Vrijwel de titel.
iOS-gebruiker hier, met Adguard en een niet-Wireguard VPN. Beide bestaan goed naast elkaar en ik heb talloze regels op Adguard om specifieke telemetry en app-tracking te blokkeren.
Echter, ik wil mijn VPN wijzigen naar een op Wireguard gebaseerde, die dezelfde “VPN-configuratie”-plek gebruikt als Adguard — dus ik kan ze niet allebei tegelijkertijd gebruiken (de huidige VPN gebruikt de “persoonlijke VPN”-plek).
Is er iets dat Adguard in dit scenario kan vervangen? Ik weet dat de nieuwe VPN DNS-filtering doet, maar waarschijnlijk niet fijnmazig zoals mijn huidige Adguard-regels.
Mullvad heeft ingebouwde netwerkbrede adblocker die je kunt inschakelen als je die gebruikt of wilt overstappen. Ik denk dat veel VPN’s adblockers bieden tot op zekere hoogte. Ik weet niet hoe goed Mullvad is. Verder werkt AdGuard nog steeds in Safari via content blockers als dat alles is wat je nodig hebt.
Een andere optie zou DNS-gebaseerde adblockers kunnen zijn, zoals NextDNS, maar ik weet niet zeker of dat samen met je VPN werkt, soms zal de VPN DNS-verzoeken overnemen.
Sorry, ik heb geen eenduidig antwoord, ik deel slechts ideeën.
iOS Personale VPN kan alleen worden gebruikt met IPsec of IKEv2 VPN-protocollen. Dus je kunt normaal gesproken Adguard alleen gebruiken met IPsec of IKEv2 VPN.
Ik gebruik Mullvad op WireGuard en via het profiel NextDNS voor DNS-ad blocking. Gewoon de Mullvad DNS uit de WireGuard-configuratie verwijderen.
Dank je. Ik denk dat dat hetzelfde zou zijn met NextDNS, niet? Ik weet niet zeker of dat samenwerkt met Wireguard op iOS of op dezelfde manier als Adguard. Adguard wordt eigenlijk alleen gebruikt als filter, omdat het is ingesteld om de DNS van de VPN te gebruiken.
In dit scenario, aangezien het wordt aanbevolen om de DNS van je VPN te gebruiken, zou ik Mullvad VPN willen gebruiken, dat is niet het probleem. Maar ik verlies de filterregels die ik heb in Adguard, omdat ik de DNS-mogelijkheden van Adguard verlies.
Daarom de vraag naar een vervanger voor Adguard. Iets dat DNS-filtering kan doen in de plaats daarvan.
Ik snap het niet helemaal. Bedoel je dat je de VPN constant aan- en uitzet?