iOS Find My wordt niet ondersteund in Zuid-Korea vanwege Zuid-Koreaanse wetgeving

Hallo,

Onlangs heb ik een reis naar Zuid-Korea gemaakt. Ik heb Apple AirTags gebruikt om onze bagage te traceren en de Find My-functie om andere familieleden te vinden. Toen ik echter in Korea aankwam, merkte ik dat de laatste locatie die door iPhone Find My werd gerapporteerd, de sorority in de VS was voor onze bagage en alle mensen met wie ik mijn locatie deelde. Voor mensen in de VS zagen zij ook mijn laatste locatie op de Amerikaanse luchthaven.

Ik heb geprobeerd mijn iPhone meerdere keren opnieuw op te starten in Korea, opnieuw verbinding gemaakt met verschillende WiFi-netwerken, maar het werkte niet.

Na wat onderzoek bleek dat Apple vanwege de Koreaanse wetgeving veel functies van Find My uitschakelt wanneer het apparaat (iPhone of AirTag) fysiek in Zuid-Korea is:
“Het Find My-netwerk wordt niet ondersteund in Zuid-Korea en is mogelijk niet beschikbaar in andere regio’s vanwege lokale wetten. In Zuid-Korea kun je geluid afspelen op je apparaat, het als verloren markeren of het wissen, maar je kunt je apparaat niet op de kaart vinden.”

Hier is de link naar de officiële Apple-ondersteuningspagina hierover. Kijk onder of Find My offline is of niet werkt:

Ik weet dat dit geen nieuw onderwerp is, maar ik dacht dat ik het met anderen die een iPhone, AirTags, en die naar Korea reizen, zou delen en waarom ze hun AirTag niet kunnen vinden of dat hun familieleden thuis ze niet kunnen vinden terwijl ze in Korea zijn.

Heeft wat onderzoek gedaan naar het gebied. Blijkbaar komt het door de privacywetten van Zuid-Korea.

Apple heeft servers in het buitenland, als je gevoelige informatie naar het buitenland wilt sturen, moet je door verschillende inspecties, regelgeving, juridische processen… en Apple heeft besloten dat niet te doen. Het is gemakkelijker.

Samsung heeft servers in Korea, dus daar hoeft het dezelfde hindernis niet voor te nemen.

Bro,

Ik heb er net eentje in al onze koffers gedaan (6) voor onze verhuizing.

Ik ga over een paar dagen en dit is super nuttig om te weten! Ik zou heel verward zijn geweest.

Ik was net in Korea en al deze dingen kloppen.

Heel erg bedankt. Wat raadt u dan aan? Een Samsung-apparaat dat vergelijkbaar is met AirTags?

Voor wat het waard is, het werkte voor mij in oktober. Mijn vrouw verloor haar iPhone in Seongnam en we konden het vinden met Find My.

Dank u voor deze info! Was laatst in Seoul en vroeg me af waarom mijn man nooit van ons lokale vliegveld was vertrokken terwijl hij naast me stond lol

Dank voor het delen! Dat is precies wat mij ook overkomen is!

Ik wil ook toevoegen dat ik mijn AirTag kon lokaliseren via Bluetooth als ik in dezelfde kamer was. Ik kon ook het geluid van de AirTag laten maken in dezelfde kamer.

• Samsung Smarttags werken over het algemeen, dus als je een Galaxy-familie bent, probeer die.

• Andere apparaatlocatiediensten (Google Family Link, Life360, Google Maps Sharing) werken, maar die vereisen natuurlijk apparaten met internetverbindingen.

• AirTags werken in Korea alleen in Bluetooth-modus (d.w.z. je moet bijna binnen lijnbereik van de tag zijn).