Hallo,
Onlangs heb ik een reis naar Zuid-Korea gemaakt. Ik heb Apple AirTags gebruikt om onze bagage te traceren en de Find My-functie om andere familieleden te vinden. Toen ik echter in Korea aankwam, merkte ik dat de laatste locatie die door iPhone Find My werd gerapporteerd, de sorority in de VS was voor onze bagage en alle mensen met wie ik mijn locatie deelde. Voor mensen in de VS zagen zij ook mijn laatste locatie op de Amerikaanse luchthaven.
Ik heb geprobeerd mijn iPhone meerdere keren opnieuw op te starten in Korea, opnieuw verbinding gemaakt met verschillende WiFi-netwerken, maar het werkte niet.
Na wat onderzoek bleek dat Apple vanwege de Koreaanse wetgeving veel functies van Find My uitschakelt wanneer het apparaat (iPhone of AirTag) fysiek in Zuid-Korea is:
“Het Find My-netwerk wordt niet ondersteund in Zuid-Korea en is mogelijk niet beschikbaar in andere regio’s vanwege lokale wetten. In Zuid-Korea kun je geluid afspelen op je apparaat, het als verloren markeren of het wissen, maar je kunt je apparaat niet op de kaart vinden.”
Hier is de link naar de officiële Apple-ondersteuningspagina hierover. Kijk onder of Find My offline is of niet werkt:
Ik weet dat dit geen nieuw onderwerp is, maar ik dacht dat ik het met anderen die een iPhone, AirTags, en die naar Korea reizen, zou delen en waarom ze hun AirTag niet kunnen vinden of dat hun familieleden thuis ze niet kunnen vinden terwijl ze in Korea zijn.