Internet van remote gebruikers suckt, zegt dat ik haar disconnects van de vpn moet oplossen

Ze verbreekt elke 5 tot 10 minuten. Ik zeg dat ze een verschrikkelijke internetverbinding heeft en dat ik het niet kan oplossen. Ze zegt dat het snel is. Ik vertel haar dat je snel internet kunt hebben met slechte betrouwbaarheid. Hin en weer een paar dagen. Let wel, ik mag haar aardig vinden, ze is altijd vriendelijk en aardig, maar als je niet technisch aangelegd bent, moet je niet tegen mij zeggen dat ik het niet goed heb.

Nu neemt haar baas het over. Hij vraagt of we laptops kunnen wisselen, wat ze trouwens sowieso een nieuwe wilde. Maakt me niet uit, ik zet haar eruit. Neem haar laptop die telkens disconnects mee naar mijn plek waar ik snel en betrouwbaar internet heb. En zie, ik verbreek geen enkele keer. Over dagen. Het echte punt is dat ik hier niet petty over kan zijn en kan zeggen dat ik je een ‘ik heb het je al verteld’ had moeten zeggen.

Bewerking: voor een update. Ze heeft nog steeds problemen, ik heb de wlanrapport uitgevoerd. Geen wifi verbindingsproblemen. Het moet haar ISP zijn. Ik heb haar verteld om hen te bellen en een lijncontrole te laten doen.

netsh wlan show wlanreport

Should help you get a read on if it’s her WiFi of haar provider. Ik zag ook dat er een andere tool in Windows was om een trace uit te voeren. Hier is dat waar ik het over had. Wireless network connectivity issues troubleshooting - Windows Client | Microsoft Learn

Blij dat ik mensen heb kunnen helpen. Ik heb dit als een opdracht in mijn KACE die ik op afstand kan uitvoeren en gewoon het bestand download. Het is dit jaar handig geweest.

Dit is waarom ik mensen vertel dat ze de ISP moeten bellen om een lijncontrole uit te voeren als ze problemen hebben en dat dat alles is wat overblijft dat buiten mijn handen ligt totdat het gedaan is.

Bewerking: blijkbaar was een dubbele post op Reddit gekoppeld aan de hoofdreactie die ik maakte, dus heb ik beide verwijderd toen ik de dubbele reactie wilde verwijderen.

De zoekwoorden etc. die ik gebruik, hebben betrekking op hardware-types, knooppuntinformatie waar ik op dat moment door gerouteerd word, en ik zorg dat ze weten dat als het niet binnen een bepaalde tijd opgelost is, ik het naar de ombudsman hier in Australië kan brengen en het op die manier kan regelen.

Maar als dat hun toilet, verwarming/Koeling, of elektriciteit was… zouden ze zeker luisteren. Maar nee, iedereen is een tech-expert. Ik haat IT soms…