Inloggen op ProtonVPN GUI op Linux met een gratis account

Hoi, ik probeer deze ProtonVpn GUI werkend te krijgen op mijn Linux station (Gentoo) met KDE Plasma (5.27.6). Ik gebruik al een ProtonVpn gratis account met openvpn zonder problemen, maar nu overweeg ik een abonnement te nemen en ik zou graag een mooie interface hebben.
Ik heb alle GUI-pakketten geïnstalleerd en krijg het aanmeldscherm, voer mijn gebruikersnaam en wachtwoord in, maar daarna krijg ik “Onbekende API-fout.”
Het pakket dat ik gebruik, is degene van Github
Heb je ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?

Zou je het officiële alpha-klant proberen? Deze versie zal uiteindelijk worden vervangen door de huidige alpha: How to install the new beta Proton VPN app for Linux | Proton VPN

Het lijkt een veel noodzakelijke verbetering ten opzichte van de huidige versie.

Kijk hier eens, Het gaat over versies van sommige pakketten:

Trouwens, maak je je eigen ebuild of heb je een overlay gebruikt (in dat geval, welke? Ik wil graag de app in Gentoo installeren)?

u/untold_life bedankt daarvoor, ik heb ernaar gekeken en weet niet echt hoe ik dit Debian-pakket als een Gentoo ebuild moet maken. Hopelijk komt deze versie op github.

u/lsgz3 bedankt voor de link, ik zal een kijkje nemen op deze urllib3-kwestie
Ik gebruik een ebuild van hier https://gpo.zugaina.org/net-vpn/protonvpn-gui (ik heb de python-versie op 11 aangepast)
Ik moest de andere pakketten aanpassen voor de python-versie, maar alles installeerde netjes.

Geweldig, het downgraden van urllib3 heeft de truc gedaan, en alles werkt. Bedankt voor de hulp :wink: