Ik kan PIA niet meer gebruiken

Hoi

Mijn PIA VPN kan niet verbinden met een server via OpenVPN noch WireGuard. Met WireGuard verbindt hij wel met de server maar geeft geen VPN-IP en na een paar seconden verbreekt hij de verbinding. Ik heb dit probleem met mijn thuisfiber-internet en op mijn mobiele netwerk werkt PIA prima.

Ik heb 4 dagen geleden contact gehad met de online ondersteuning en zij zeiden dat ze deze kwestie zouden doorgeven aan de ingenieurs, maar ik heb sindsdien niets meer gehoord.

Ik heb enkele andere gratis VPN’s geprobeerd en die kunnen allemaal verbinden en werken goed met mijn fiber-verbinding. Ik denk dat PIA misschien meer VPN-protocollen zou moeten toevoegen?

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Op plekken waar PIA niet werkt, werken Windscribe IKEv2 en ProtonVPN in stealth-modus wel. Ik ben het ermee eens dat PIA moet updaten.

Ik heb een workaround, maar die is omslachtig, namelijk verbinden met PIA op mobiel en daarna over Wi-Fi. Dat werkt voor mij in de sportschool, maar niet overal.

Ik heb dit probleem eerder gehad en het kwam door onze provider (werk) die VPN-verbindingen blokkeerde. Als ik met mijn mobiel verbond, werkte het prima. Als ik mijn laptop aan mijn telefoon tetherde, werkte het ook. Als ik mijn telefoon of laptop via Wi-Fi verbonden heb, connecteert PIA niet of verbreekt hij de verbinding als hij al verbonden is via mobiel.

Gebruik jij iOS of Android en welke versie van PIA heb je?

Als je bent geüpdatet naar iets boven 3.3.1, probeer dan terug te gaan en kijk of het probleem blijft bestaan.

Sorry, dat is mijn fout. Mijn thuisverbinding werkt prima met Sonoma 14.2 op een M1 MacBook Air.

Hoe heb je de WireGuard-informatie gekregen? Ik zie het niet meer op hun site.