Mijn supervisor zei dat ik mijn werk thuis kon doen, maar we kwamen een probleem tegen omdat de CRM-inlog geen toegang geeft tenzij je bent gekoppeld aan het IP-adres van de WiFi op mijn werkplek. Hij zei dat de IT-man het kon uitzoeken, maar die was clueless en zei dat het niet mogelijk was.
Ik hoop dat iemand hier misschien weet hoe ik kan helpen. Is er een manier om mijn IP te maskeren alsof ik op mijn werk ben, zonder dat ik er daadwerkelijk ben? Zoals een VPN maar dan aanpasbaar?
Ik bedoel, je zit precies op de juiste weg. Je IT-afdeling moet het wel instellen, ik denk niet dat je deze configuratie zelf kunt doen. Maar zoals je zei, ja, je hebt een VPN nodig om je thuisnetwerk te laten lijken alsof je op het bedrijfsnetwerk bent.
Ze moeten je gewoon VPN-toegang geven zodat je netwerkverkeer door de firewall/IP-adres van het werk stroomt. Als ze slim zijn, zetten ze het op split tunnel-stijl zodat alleen het verkeer dat bestemd is voor de CRM door de VPN-tunnel gaat en de rest van je verkeer direct naar internet.
Het is een beetje gek dat je IT-afdeling niet weet hoe je een VPN moet instellen… is dit een klein bedrijf waar de hele IT-afdeling een willekeurige tiener is die net van de middelbare school komt?
Ja… je werk moet een VPN instellen. Zo werkte het ERP-software bij mijn vorige werkplek, het werkt alleen op locatie of via de VPN.
Dit is niet hetzelfde als de “masker mijn webverkeer”-VPN. Dit creëert een beveiligde tunnel naar het netwerk van je werkplek zodat je toegang hebt tot dingen die daar op het lokale netwerk beschikbaar zijn, zoals CRM-software, printers, lokale gedeelde stations als je die hebt, dat soort dingen.
Als de IT-man van je bedrijf niet weet hoe hij VPN-toegang moet instellen, moeten ze contact opnemen met een lokale MSP. Ook zou het verstandig zijn dat een MSP het netwerk en je beveiligingsomgeving evalueert, want als hij hier over zijn hoofd ziet, hoe ziet dat netwerk er dan waarschijnlijk uit?
Of je doet het op de vuist manier: Zet een desktop op in het kantoor die van jou is en waarmee je elke dag via TeamViewer verbonden bent. Het is een slechte manier, maar het werkt als je echt de enige persoon bent die deze functionaliteit nodig heeft. Zo deden wij dat voor mijn vrouw, ik zette Chrome Remote Desktop op haar werk-Mac omdat ze werkt voor een klein kantoor dat alleen internet heeft via een lokale provider, zonder bedrijfsnetwerk. Eerlijk gezegd is het niet de moeite waard voor een kantoor met 6 mensen en 4 die alleen op iPads werken.
Maar zodra één persoon thuis kan werken… dan heb je die deur geopend en er zullen meer komen. Afhankelijk van hoeveel van jullie er zijn, is het misschien tijd om te kijken naar een echt zakelijk netwerk.
Dit is al eerder gezegd: VPN. Het wordt meestal geïnstalleerd wanneer werkstations worden afgebeeld, of het wordt bij de eerste run geïnstalleerd via endpoint management. Het is vrij standaard, vooral voor reizende gebruikers.
Ik hou ervan hoe iedereen de schuld bij IT legt, maar de OP kan niet in detail uitleggen wat het probleem is.
Ik vermoed dat er iets anders speelt: bedrijfs-VPN op persoonlijke apparaten, beveiligingsposities van het OP-apparaat die niet aan de netwerkeisen voldoen.
Dus het probleem is dat we weten hoe we kunnen helpen, maar we kunnen niet helpen. Want we werken niet bij jouw bedrijf.
Het enige wat je realistisch kunt doen, is teruggaan naar je baas en aandringen dat het wordt aangepakt. Het probleem dat je hebt is niet bepaald moeilijk op te lossen of te overwinnen, maar je hebt een IT-team nodig dat zowel gemotiveerd is om het probleem op te lossen, als het competent is om dat te doen.
Best laat je dat al doen, maar ik heb dit een paar keer eerder gedaan. Er bestaan apps die specifiek bedoeld zijn voor remote viewing en het gebruik van je desktop, maar ik wil niet betalen voor iets dat maar één ding doet. Het lijkt mij het gemakkelijkst om NordVPN te gebruiken omdat ze iets hebben dat MeshNet heet. Download het op je werk-computer. Ga naar het MeshNet-tabblad, klik op inschakelen. Log vervolgens in op je thuiscomputer. Zorg er ook voor dat alle toestemmingen ingeschakeld zijn voor je thuiscomputer vanaf je werkcomputer via het MeshNet-tabblad. Dan stel je thuis gewoon de VPN in, klik je op het werkapparaat, en al het internetverkeer wordt naar het IP van je werkcomputer gerouteerd. Het is geweldig dat mijn werkcomputer in slaap staat, en het werkt nog steeds vanaf huis. En ik krijg een VPN, dat is mooi.