Ik gebruik PIA VPN-dienst en wanneer ik van locatie verander / verbind / verbreek, krijg ik 14-18 “bedreiging gedetecteerd” meldingen van Avast.
Ze blokkeren allemaal MalURL. Ik heb de malware en virus verwijdering die hier werd gepost gevolgd en het heeft verschillende infecties verwijderd. Maar zelfs daarna krijg ik de meldingen… en als je Avast hebt, begrijp je mijn pijn van het horen van “BEDREIGING GEDETECTEERD!” 14 keer geschreeuwd in je oor.
Heeft iemand soortgelijke problemen of weet iemand een oplossing?
Ik heb Avast nooit gebruikt! dus ik weet niet zeker of het logs bijhoudt. Vertelt het je precies wat het probeert te blokkeren? Is er een log die je kunt openen en bekijken? Het klinkt alsof het een DNS-probleem kan zijn, maar er zijn ook andere mogelijkheden. Wat gebruik je voor VPN?
Hallo DrShadyBusiness;
Terwijl de VPN draait (niet noodzakelijk verbonden, maar ten minste in je taakbalk), probeert ons systeem standaard je door te verwijzen naar de minst congestie-volle server op dat moment door gebruik te maken van Ping- en Latency-testen. Op die manier, wanneer je verbinding maakt met de VPN, zal het je verbinden met de server die je stabiele verbindingen biedt. Als je de VPN toevoegt als een extra uitzondering voor je beveiligingssoftware, zou je geen verdere meldingen moeten ontvangen.
Kun je proberen een uitzondering toe te voegen voor onze client aan je Avast-software? Afhankelijk van de versie van Avast die je gebruikt, open Avast (Dubbelklik op het Avast-pictogram in de systaak)
Selecteer het tabblad Real-Time Shields.
Klik in het rechterpaneel op de knop “Expert Settings”.
In het dialoogvenster dat opent, selecteer de tab “Exclusions”.
In het rechterpaneel (op een lege regel) klik je op de Browse-knop en selecteer je de map naar keuze.
Er zijn verschillende andere opties die kunnen worden geactiveerd: dat wil zeggen, onder welke omstandigheden de uitzonderingen worden toegepast (Lezen, Schrijven, Uitvoeren…etc, deze zijn optioneel)
Tot slot klik je op de “Add” knop. (Merk op dat er dan een nieuwe regel beschikbaar zal zijn om nog een uitzondering toe te voegen)
De map die je wilt uitsluiten is pia_manager en bevindt zich op C:\Program Files\pia_manager
Als je verdere problemen hebt of richting nodig hebt om beter te kunnen helpen, neem dan rechtstreeks contact met ons op via http://privateinternetaccess.com voor 24/7 Livechat-ondersteuning of e-mail [email protected] om je beter te helpen bij het oplossen van dit probleem.
Ik ben onder de indruk van je klantenservice. Mooi!