Hallo mensen! Ik ben een nieuwe gebruiker als het gaat om VPN en dergelijke. Hier is het probleem: ik zit op mijn hogeschool en op de hogeschool Wi-Fi worden veel websites voor mij geblokkeerd. Ik gebruik nu SoftEther VPN op de hogeschool Wi-Fi. Nu bannen de IT’ers op onze hogeschool apparaten die op VPN staan. Wat moet ik doen? Heeft iemand tips om mezelf te verbergen voor die IT’ers? En doet SoftEther VPN het werk?
Dank je wel…
Als ze DPI gebruiken … met een normale VPN heb je geen kans.
Met OpenVPN via SSH zou het kunnen werken … (TCP-poort 443)
Gebruik v2ray +WS + TLS via Cloudflare CDN. Het VPN-IP wordt verborgen achter Cloudflare, dus ze kunnen het niet blokkeren. Als ze Cloudflare blokkeren, blokkeren ze een groot deel van het internet.
Het eigendom van de hogeschool is voor schoolzaken.
Betaal gewoon voor je eigen internetdienst voor activiteiten die verboden zijn.
Deel het misschien met een groep, max $20 per maand?
Gebruik een poort die meestal wordt gebruikt voor iets als SSL of SFTP en de luie firewalls zullen falen. Een andere optie is om een AWS-account aan te maken en je eigen VPN te hosten, dat duurt 20 minuten.
Als je alleen een webbrowser gebruikt, gebruik dan TOR en een TOR-brug. Het is extreem moeilijk voor een bedrijfsnetwerk om een TOR-bruggebruiker te blokkeren, zelfs Chinese en Russische cybersecuritybureaus hebben niet de middelen om dit te doen.
Wil je een VPN gebruiken voor diensten anders dan websites, probeer dan een VPN met de optie om te verbinden met een geobfuscate server. Dit routeert je data via iets als een HTTPS-poort die normaal lijkt voor een firewall, maar het zal veel verkeer naar één adres sturen dat alarm kan slaan.
Even ter kanttekening, ik heb nog nooit gehoord dat een Amerikaanse hogeschool iets dergelijks doet, dus je zou andere manieren moeten overwegen waarop de hogeschool je geld en persoonlijke gegevens misbruikt.
Ik gebruik SoftEther VPN. Wanneer ik het verbind, toont het een Ethernet-pictogram in plaats van het Wi-Fi-pictogram. Is dat een teken dat ik veilig ben?
Zet SoftEther VPN in en zal het werken? Wat is jouw mening?
Tor + bruggen kunnen alles omzeilen, behalve de meest vastberaden tegenstanders (zelfs China), dus je zou dat kunnen gebruiken… maar ja, als je een vastberaden IT-afdeling hebt, vinden ze je en blokkeren ze je.
Toen ik op de uni zat, was dit geen optie voor studenten in door de universiteit beheerde kamers.
Studentenhuizen op de hogeschool laten meestal geen eigen internettoegang toe, persoonlijke hotspots worden ook vaak verboden, en ze vinden je door onbemande wifi-toegangspunten op de campus te zien.
Ook, hoewel de opmerking ‘eigendom van de hogeschool is voor schoolzaken’ waar is, is het nog steeds een erg draconische maatregel van je hogeschool om te censureren welke sites gebruikers mogen bezoeken en zelfs VPN-gebruikers die de restricties kunnen omzeilen te blokkeren. Bijna geen Amerikaanse universiteiten doen dit, de meeste houden logs en als iemand DMCA-brieven krijgt, geeft de universiteit gewoon je logs door.
Dude, op SoftEther VPN moet je overschakelen naar VPN-protocol op 443.
SoftEther is niet ontworpen om zichzelf te verhullen, terwijl v2ray dat wel is. Ik betwijfel sterk dat je door SoftEther heen breekt. Firewallpenetratie vereist een VPN-protocol dat niet lijkt op VPN-verkeer.
Je kunt geen eigen internetverbinding laten installeren in een gebouw dat eigendom is van de universiteit.
700 GB met hoge snelheid voor $55 per maand is niet duurder en langzamer dan 95% van de landen. Een groot deel van de wereld heeft niet eens internet.
Ook hoeven ze niet rond te patrouilleren op zoek naar hotspots. Als ze Cisco-routers gebruiken, stuurt hun Cisco-systeem een waarschuwing naar het IT-team over een ‘rogue AP’, oftewel een apparaat dat wifi uitzendt zonder dat het een bekend apparaat is voor het bedrijfsnetwerk, kort nadat het begint te uitzenden. Ze worden ook op de hoogte gesteld van de locatie van de rogue AP.
Gezien de situatie dat OP in een studentenkamers lijkt te wonen, heeft hij waarschijnlijk geen andere optie dan campus wifi.
Draadloos, mobiele data, hoeft geen fysieke verbinding te worden ‘geïnstalleerd’.
Ja, maar de snelheden zijn onbruikbaar.
Hangt ervan af.
We krijgen bijna overal 70+ Mbps, bijna overal waar we gaan.