Hoe veilig is mijn Airbnb WiFi?

Ik ben misschien een beetje paranoid, maar ik TRUST geen enkele soort WiFi die niet van mezelf is.

Ik verblijf een paar weken in dit Airbnb-appartement, en heb niet eens zoveel mobiele data te besteden.

Hoe kan ik veilig de WiFi scannen op MitM en andere bedreigingen? Wat raden jullie aan?

Waarom denk je dat het niet veilig is? Bijna elke site gebruikt tegenwoordig TLS.

Een andere manier - je kunt je eigen VPN draaien en daar de standaardroute doorheen maken.

Behandel het als elke andere openbare WiFi

WiFi, van jou of iemand anders, is zo veilig als een draad, zolang je geen vreemde certificaten accepteert en een 3rd party, bij voorkeur je eigen DNS gebruikt. Gebruik nooit lokaal toegekende DNS. Bijna 100% van het webverkeer is versleuteld, dus tenzij je een slecht certificaat hebt geaccepteerd, doe dat dan niet, niemand leest het verkeer. De beste manier om een externe internetverbinding te gebruiken, inclusief LTE/5G, is via VPN terug naar je netwerk en zo naar buiten gaan.

Eenvoudige oplossing… koop een GL.iNet reisrouter. Laad er een VPN op (of host zelf met een tweede router thuis)

Of koop gewoon een GL.iNet router voor de server en installeer de VPN-client (bijv. WireGuard, Tailscale) op je apparaten om ermee te verbinden.

Ik ben het met je eens. Wireshark gebruiken om te zien wat er gebeurt en een IP-scanner om te zien wat er allemaal op het netwerk is en toegankelijk.

Zorg dat je je eigen DNS instelt zoals ik zeker werd voorgesteld. Proton VPN gratis zou een andere suggestie zijn voor extra gemoedsrust.

Het meenemen van je eigen router zou het veiligst zijn. Een die verbinding maakt met hun wifi en je eigen wifi uitzendt voor je apparaten. Dat doe ik altijd op reis omdat ik er ook paranoia over heb lol. Ik weet dat het overkill is, maar gemoedsrust is het dubbel NAT zeker waard.

Je zou ook je eigen moeten vertrouwen…

Waar maak je je precies zorgen over?

Je vertrouwt de Airbnb-wifi niet maar je vertrouwt er genoeg op om daar te verblijven?

Ze stelen je wachtwoorden

Gebruik gewoon ProtonVPN en klaar is Kees.

Ik heb 8 maanden in een AirBnB gewoond en mijn netwerk dagelijks gescand en ingelogd op de router (hij veranderde nooit het wachtwoord) om te controleren of er niets buiten mijn MAC-adressen verbonden was.

Ik heb ook een Blue Iris instance laten draaien met camera’s gericht op de keuken en achterruiten om activiteiten te bekijken.

Er is een verrassend hoeveelheid voetgangersverkeer bij een huis dat je niet bezit, zelfs in een buitenwijk.

De enige keer dat de verhuurder binnenkwam was gepland, maar hij kwam dagelijks langs om post te halen (ik liet geen post doorsturen) en dat was aan de straat.

Het is veilig, maar de eigenaar kan zien voor welke categorieën je het gebruikt. De meeste maken zich daar ook niet eens druk om.

Het is 100% onveilig. Iedereen die anders beweert, ligt fout. Een kwaadwillende gebruiker met controle over de router kan griezelige dingen doen. Ik ben vaak bang geweest om de wifi van een gehuurde strandhuis of AirBnb te gebruiken. Ik stel voor een VPN te gebruiken. Ik heb zelf een VPN naar mijn thuislab.

Afhankelijk van de technische mogelijkheden van een malafide router, is het mogelijk om DNS-informatie te achterhalen of, waarschijnlijker, heel kwaadaardige redirects te veroorzaken. Maar de kans dat iemand dat niveau bereikt, is uiterst klein.

Waarschijnlijk beschermt een eenvoudige VPN je! Maar een eenvoudige beveiligingshoed zal je altijd herinneren. Niets is veilig, we zijn allemaal gered! Het hangt ervan af hoeveel je bereid bent jezelf te beschermen en wat je risicobeleid is.

doll butter aspiring wild coherent cheerful abounding sophisticated intelligent melodic

Dit bericht is massaal verwijderd en geanonimiseerd met Redact

Het is niet veilig. Ga ervan uit dat elk netwerk dat je niet beheert een PvP-ruimte is.

Dit geldt ook voor mobiele netwerken.

Het hangt er echt vanaf of je de eigenaar van het pand vertrouwt. Gebruik anders je mobiele data of een VPN.

Maar ik denk dat je echt een goede reden moet hebben om de eigenaar niet te vertrouwen, omdat de meeste websites HTTPS gebruiken, wat de data versleutelt van je apparaat naar de website. Ja, het is mogelijk dat zij de data kunnen zien, maar tegenwoordig kost het echt te veel tijd en moeite om HTTPS-verkeer te bespioneren.

Het is oké, we genieten allemaal van het bezoek aan de hub

De enige gegarandeerde privacy komt van een VPN.

Hoe slaap je 's nachts als je mobiele data gebruikt :skull:

Waarom zou je man-in-the-middle aanvallen scannen in plaats van gewoon een vpn-client te gebruiken en het te behandelen als elke andere openbare WiFi?