Het is ontzettend irritant omdat ik RDP gebruik om verbinding te maken met mijn werkcomputer vanaf mijn persoonlijke Mac. We gebruiken een 2FA-app om in te loggen op onze werkcomputer en we gebruiken ook een 2FA-app om te authenticeren bij de bedrijfs VPN. Dus elke keer als mijn verbinding verbreekt, moet ik de VPN proberen te verbinden, dan mijn telefoon ontgrendelen, een app openen, authenticeren met 2FA, vervolgens wachten tot RDP opnieuw verbindt, tot het inlogscherm verschijnt, en daarna moet ik opnieuw met de 2FA-app op mijn telefoon inloggen om Windows te gebruiken.
Dit gebeurt ongeveer elke 5-10 minuten… maar alleen op sommige dagen, en het lijkt willekeurig te zijn. De meeste dagen kan ik de verbinding zo lang houden als ik wil; ik ben zelfs vergeten dat het verbonden was voor meer dan 48 uur vorige week.
Wanneer ik verbindingsproblemen heb, stuur ik berichtjes naar mijn collega’s en zij laten me weten dat ze een stabiele verbinding hadden.
Dit begon ongeveer 2 maanden geleden.
Dit gebeurt of mijn laptop via Ethernet met het netwerk verbonden is of via wifi.
Mijn apparatuur:
- Unifi Dream Machine Special Edition
- Unifi U6 Pro APs
- M1 Max MacBook Pro macOS 14.3
Ik gebruik de ingebouwde VPN-client van macOS om verbinding te maken met onze IKEv2-verbinding. Onze VPN-verbinding is met een Azure WestUS2 netwerk dat verbinding heeft met ons bedrijfsnetwerk.
Ik heb gemeentelijk gigabit glasvezel, 1G upload en 1G download, dat is stabiel.
Mijn vraag is hoe ik dit kan troubleshooten zodat ik hulp kan vragen aan mijn IT-afdeling? Of zodat ik contact kan opnemen met mijn thuis-ISP?