Hoe je je locatie voor Google kunt maskeren?

Zelfs nadat ik een VPN heb ingesteld op mijn computer en eentje op mijn router, weten zoekmachines zoals Google en Bing “Wat is mijn locatie” nog steeds waar ik ben.

Ik zou de ‘vind mijn locatie’ instelling kunnen uitschakelen, maar dat tricked de browser niet om te geloven dat ik op de locatie van de VPN-server ben.

Ik ben een volledige beginner als het gaat om VPN, dus leg het alsjeblieft uit alsof ik 5 jaar oud ben :hatching_chick:

Dank je👊

Ze doen het op een paar verschillende manieren. Browser fingerprinting, geografische locatie, cookies, cache. Er zijn een hoop methoden die Google gebruikt om je locatie te achterhalen.

Onthoud, dat is hun zakenmodel. Het simpelweg veranderen van je IP-adres stopt hen niet om te weten waar je bent.

Log niet in bij een Google-account en ze verzamelen niet zoveel info.

Echt, dat is het.

Je bezoekt een webpagina via een Google-dienst en Google probeert je data te bemachtigen. Blokkeer advertenties, cookies, meldingen. Download en gebruik de Brave browser omdat die dat allemaal standaard doet.

Probeer Tor browser. Het zou kunnen helpen. Laat me achteraf weten wat het resultaat was.

Goede vraag. Ik ben er ook in geïnteresseerd.

Ze kunnen ook je mobiele apparaat gebruiken, als je Google apps hebt geïnstalleerd die je locatie kunnen traceren. Het kan echt van alles zijn, eerlijk gezegd.

Ik gebruik een VPN (een echte VPN en niet zo’n schimmige) en afhankelijk van welke DNS ik gebruik, krijg ik advertenties in die vreemde taal—als ik geen adblocker gebruik. Tijdens je zoektocht naar privacy, zal je veel andere manieren ontdekken waarop bedrijven data gebruiken (je voetafdruk en anderen die met je communiceren) om de informatie te krijgen die ze willen. Check je browser met ipleak.com als bron. Het herinnert je eraan om WebRTC schakelaars uit te zetten in je browser voor iOS > Safari > geavanceerd (onderaan) > experimentele functies, daar zie je 9 WebRTC functies. Ik heb ze allemaal uitstaan en tot nu toe geen problemen ervan gehad—I probeer ook geen communicatie via de browser te doen. Frustreer je niet, het is net als