Hoe belangrijk is VPN bij het gebruik van Kodi-add-ons via Firestick en Apple TV?

Ik ben nieuw in de wereld van Kodi en de add-ons, omdat ik onlangs een video zag waarin alle beschikbare films en tv-shows worden getoond. Ik wil Kodi en enkele add-on-packs installeren op een 4K Firestick en een Apple TV 4K en vroeg me af of iemand recent problemen heeft gehad met brieven van ISP’s nadat ze inhoud bekeken via third-party add-ons. Ik heb enkele oudere discussies gezien, maar ik ben op zoek naar actuele informatie.

Ik gebruik premiumize.me en aangezien het geen directe verbinding is en zij geen logs bijhouden, vind ik het veilig

Niet belangrijk. Je hebt er geen nodig.

Ik vroeg me af, ik woon in Europa (België) waar ze niet zo streng zijn als in de VS. Moet ik nog steeds een VPN nemen bij het gebruik van Kodi?

Met RD heb ik meestal problemen omdat de meeste VPN-providers niet meewerken. Real-Debrid: All-in-one solution geeft meer info en laat ook zien of je huidige openbare IP-adres wordt geblokkeerd of niet.

Dat is alleen duidelijk als je VPN actief is op je router (niet alle ondersteunen dat, de mijne niet). Dus als je VPN alleen op je Kodi-systeem actief hebt (in mijn geval LibreELEC op een Raspberry Pi), is het lastiger te zien of de VPN wordt geblokkeerd, omdat je dat moet controleren vanaf het systeem waar Kodi op draait met een actieve VPN. Het bezoeken van de RD-site vanaf je telefoon of tablet binnen hetzelfde netwerk zou niet via dezelfde VPN gaan.

Ik moest veel moeite doen om te laten zien dat RD VPN-verbindingen vaak werd geblokkeerd, dus ben ik ermee gestopt.

Ik heb geprobeerd automatisch te schakelen tussen VPN-verbindingen als een script dat op intervals draait dat detecteert of RD het blokkeert (met curl op Real-Debrid: All-in-one solution). Ik heb ook geprobeerd via een VPN in een ander land (zelfde VPN-aanbieder) maar hetzelfde resultaat. Dus, wat trial-and-error.

Minder obfuscatie, want je connect altijd met hetzelfde IP.