Hoe belangrijk is VPN bij het gebruik van Kodi-add-ons via Firestick en Apple TV?

Ik ben nieuw in de wereld van Kodi en de add-ons, omdat ik onlangs een video zag waarin alle beschikbare films en tv-shows worden getoond. Ik wil Kodi en enkele add-on-packs installeren op een 4K Firestick en een Apple TV 4K en vroeg me af of iemand recent problemen heeft gehad met brieven van ISP’s nadat ze inhoud bekeken via third-party add-ons. Ik heb enkele oudere discussies gezien, maar ik ben op zoek naar actuele informatie.

Ik gebruik premiumize.me en aangezien het geen directe verbinding is en zij geen logs bijhouden, vind ik het veilig

Niet belangrijk. Je hebt er geen nodig.

Ik vroeg me af, ik woon in Europa (België) waar ze niet zo streng zijn als in de VS. Moet ik nog steeds een VPN nemen bij het gebruik van Kodi?

Met RD heb ik meestal problemen omdat de meeste VPN-providers niet meewerken. Real-Debrid: All-in-one solution geeft meer info en laat ook zien of je huidige openbare IP-adres wordt geblokkeerd of niet.

Dat is alleen duidelijk als je VPN actief is op je router (niet alle ondersteunen dat, de mijne niet). Dus als je VPN alleen op je Kodi-systeem actief hebt (in mijn geval LibreELEC op een Raspberry Pi), is het lastiger te zien of de VPN wordt geblokkeerd, omdat je dat moet controleren vanaf het systeem waar Kodi op draait met een actieve VPN. Het bezoeken van de RD-site vanaf je telefoon of tablet binnen hetzelfde netwerk zou niet via dezelfde VPN gaan.

Ik moest veel moeite doen om te laten zien dat RD VPN-verbindingen vaak werd geblokkeerd, dus ben ik ermee gestopt.

Ik heb geprobeerd automatisch te schakelen tussen VPN-verbindingen als een script dat op intervals draait dat detecteert of RD het blokkeert (met curl op Real-Debrid: All-in-one solution). Ik heb ook geprobeerd via een VPN in een ander land (zelfde VPN-aanbieder) maar hetzelfde resultaat. Dus, wat trial-and-error.

Minder obfuscatie, want je connect altijd met hetzelfde IP.

Eerlijk gezegd hoef je geen VPN als je in de VS bent en PM of RD gebruikt, omdat al het verkeer HTTPS-gevacuumiseerd is.

VPN’s zijn als condooms. Je kunt er een gebruiken en een tijd goed gaan, maar bij het verbinden met willekeurige diensten is het verstandig om veilig te zijn. Als je een dienst gebruikt met een ingebouwde VPN, hoef je niet te dubbel te gebruiken. Ik gebruik Kodi op andermans internet en wil daarom altijd een VPN om hen te beschermen. Het kost niet veel om veilig te blijven in vergelijking met de mogelijke kosten als je er geen gebruikt.

Ik gebruik Real Debrid en gecachte torrents. Ik vind het wel veilig genoeg.

Als je alle bronnen via Debrid-torrentdiensten haalt, heb je waarschijnlijk geen VPN nodig. Ik heb beide (RD, PIA) en gebruik de VPN al meer dan een jaar niet voor streaming.

Dus wat ik begrijp is dat een VPN niet nodig is bij gewoon streamen… het probleem begint als je torrent, seed, upload… Dus mijn vraag is of het streamen van IPTV onder de categorie ‘VPN niet nodig’ valt of dat ik een VPN moet gebruiken bij het streamen van IPTV??? Ik gebruik TemptV en Scrubs V2 bij het streamen.

Ik heb een vergelijkbare vraag, maar uit een andere hoek. Kodi en veel van de links op Scrubs werken niet voor mij. Vroeg me af of ze in mijn land door de ISP worden geblokkeerd en of een VPN de links betrouwbaarder zou maken. Woon in het VK, dat een soort prototype is voor de fascistische, armoede stelen en aan Bill Gates geven.

Dat hangt echt af van je provider. Comcast was vroeger de ergste… en is dat nog steeds om verschillende redenen. Maar ik gebruik Kodi en download alles wat ik wil en heb nog nooit een brief gehad.

Ik gebruik VPN’s alleen voor hacken… en meestal doe ik dat in een virtuele machine binnen een andere virtuele machine op een vreemde wifi. Een VPN gebruiken tijdens dat soort activiteiten.

Die eerste link is super interessant om te zeggen! Ik waardeer dat je het hebt gelinkt, het geeft me een stuk meer vertrouwen om geen VPN te gebruiken voor Kodi-activiteiten, maar het is nog steeds moeilijk te geloven.

Kun je me meer vertellen over premiumize.me? Gebruik je dat op Kodi? Elke informatie zou nuttig zijn.

Nee, gebruik RD of iets anders. Als je geen servers gebruikt, maar gratis torrents of hosts, moet je wel een VPN gebruiken en :slight_smile: