[HELP] Is er een manier om een CC (2e generatie) te VPN/tunnelen zodat het lijkt alsof deze in het VK is?

Hoi CC-ers!

Na ongeveer 2 jaar een eerste generatie CC te hebben gebruikt, besloot ik dat ik een nieuwe voor in de slaapkamer ging halen, en gebruik wilde maken van de aanbieding die nu geeft £20 krediet, dat is echt cool.

Mijn ouders hebben ook besloten dat ze ermee gaan beginnen… dus ze hebben er twee gekocht op het vliegveld en meegenomen naar Tenerife (Spanje). Ze kunnen nu geen £20 meer inwisselen (x2!!)… Dus mijn vraag is:

Hoe zorg ik ervoor dat die twee chromecasts denken dat ze in het VK zijn, zodat ik de £40 op mijn account kan krijgen? Is dit mogelijk? Een soort VPN/tunneling methode? Ik ben geen sysadmin, maar ik kan oplossingen implementeren… maar dit keer ben ik vastgelopen! Ik denk dat ik het apparaat moet rooten, zelfs al zit ik 2000 mijl verderop.

Alle ideeën zijn welkom.

Ik kan geen manier vinden om gewoon de serienummers van de CC’s in Google Play in te voeren, dus ik zit vast en probeer na te denken over manieren om dit probleem te omzeilen! Wat nog meer, ik heb slechts een paar dagen om dit te doen voordat de aanbieding verloopt!

Alle hulp zou zeer gewaardeerd worden!

Hier is mijn slechte haiku;

Chromecast in het buitenland

Kan niet zien wat ik wil

Ik wil dat het kan

Ik weet het niet zeker, maar wat dacht je ervan om al het verkeer van het huishouden via een VPN op de router te laten gaan? Zou dat helpen?

Geen VPN-ondersteuning op de Chromecast zelf, en je kunt het niet rooten (Google heeft de laatste exploits om te rooten al lang geblokkeerd). Je moet de Chromecast via je router met de VPN verbinden. Dat werkt prima, zolang je router het instellen van een VPN ondersteunt.
Een alternatief is om een DNS-unblockingsdienst te gebruiken, maar dat is gecompliceerd door twee problemen met de Chromecast:

1. De Chromecast staat niet toe om DNS-instellingen handmatig te wijzigen, dus je moet de DNS instellen via DHCP (bijvoorbeeld van je router).
  2. Google maakt dat de Chromecast Google DNS gebruikt en je gespecificeerde DNS negeert standaard. Om het gebruik van je DNS toe te staan, moet je Google DNS blokkeren of omleiden in je router.
    Het werkt allebei. Je moet gewoon de stappen geduldig doorlopen om het in te stellen en te testen. Als je een DNS gebruikt, wees dan voorzichtig om al je DNS-caches te wissen tussen tests, omdat een cached lookup direct naar het gecachte IP-adres gaat en de DNS-lookup omzeilt.

Heeft iemand al aangegeven dat je maar één keer kunt inwisselen per account? Ik was teleurgesteld toen ik deze week overstapte naar een tweede generatie. Eerder al £20 geclaimd.

Je hebt een paar opties. Hebben ze een Windows-laptop of Windows-tablet daar? (Of toegang tot een?)

De eerste optie is dat ze de Chromecast-app gebruiken om aanbiedingen te controleren, deze stoppen, de URL die ze gebruiken naar jou sturen en dan ga jij (in het VK) naar die URL. Dit zou kunnen werken, en als het werkt, is het verreweg de makkelijkste.

De tweede optie is om ze virtueel naar het VK te verplaatsen. Neem een VPN van PIA of een andere VPN-provider die een VK-endpoint biedt.

Alternatief kun je je eigen PPTP of OpenVPN of welke VPN-server dan ook opzetten thuis, en ze daarmee laten verbinden. Zolang het IP-locatie in het VK aangeeft, ben je klaar.

(En je zou sowieso een goede VPN-account moeten hebben, iedereen zou dat moeten!)

Dan TeamsViewer gebruiken op hun laptop/tablet en de VPN-client installeren en verbinden. Het zou nu in het VK moeten lijken.

Je moet vervolgens de VPN-verbinding delen met de Chromecast.

De makkelijkste manier is Connectify. Ik denk dat je het Max-pakket nodig hebt om de VPN-verbinding te delen. Maak je geen zorgen over de dure prijzen, gebruik de code “DEAL75”. Die link zou de code automatisch moeten invoeren voor je. Het lijkt permanent in de aanbieding, en het kost $15 USD voor een lifetime-abonnement op 3 apparaten.

Er is ook een andere manier via de command line op Windows 7, maar voor tien euro had ik er geen zin in om het werkend te krijgen, ik gebruikte gewoon Connectify.

Start Connectify op, laat het de VPN-verbinding delen via je eigen nieuwe Wifi-netwerk. Laat een ouder de Chromecast aansluiten op dat nieuwe Wifi-netwerk.

Laptop/tablet en Chromecast zijn nu beide in het VK. Je kunt ook hun telefoons etc aansluiten op dat nieuwe netwerk, en zo de £20 inwisselen (en gebruiken om UK-exclusieve content te casten in de meeste gevallen), of je kunt zelf de Windows Chromecast Chrome plugin gebruiken om het vanaf de laptop te doen.

Ik kan je hiermee helpen als je het hebt over de Check for Offers in de CC Android-app. Stuur me een PM en ik zal reageren zodra ik bij mijn PC ben.

Ze post ze in het VK… :sunglasses:

Router-niveau.

Sommige mensen zetten een tweede router op hiervoor.

Twee dingen. Gebruik Unblock-us.com en blokkeer de IP-adressen 8.8.8.8 en 8.8.4.4 op de router of modem, zodat de Chromecasts de Unblock-us-adressen gebruiken.

Ik ben bereid dit te proberen; ik moet alleen wat onderzoek doen naar hoe, en wat voor type router ik op de andere kant heb. Als ik het verpruts, zal ik helemaal niet populair zijn! Ik maak een back-up van de routerinstellingen vooraf als ik kan, en laat mijn vader zien hoe hij ze opnieuw kan installeren als het misgaat. Het probleem is dat we Skype/FaceTime gebruiken om te communiceren, en TeamViewer ook, dus het net uitschakelen terwijl de router opnieuw opstarten of de instellingen bijwerken, is een sprong in het diepe…

Dit is wat ik doe. Ik gebruik unblock-us, dat DNS gebruikt. Op mijn router stel ik de DNS in voor al het verkeer en voeg ik een statische route toe die oproepen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 doorstuurt naar de gateway van mijn router (192.168.1.1), zodat het de DNS van de router gebruikt.

Wow, nee, niemand heeft dat gedaan, bedankt dat je dit hebt aangegeven!

Ik gebruik dan mijn andere accounts…

Edit; dat is eigenlijk nogal misleidend van Google; er staat op de doos ‘koop dit en krijg £20 krediet’
Hmphffff

Dank je, maar ik ben hier al mee bekend; het is eigenlijk het deel dat niet werkt met het apparaat omdat het in Spanje is in plaats van het VK.

In de tijd die we nog hebben voordat de deal voorbij is… missen we de deal.

maar als het een site-to-site VPN was, zou het kunnen werken. Maar je zou hardware op beide uiteinden moeten opzetten.

Interessant, ik had nog nooit van virtuele routers gehoord, ik zou dit misschien kunnen doen… MOGELIJK.

Ik zie wat voor suggesties er komen en hou dit zeker in gedachten omdat het er best een goede optie uitziet!

Koop een goedkope computer met een ethernetpoort en een Wi-Fi-kaart, installeer dan PfSense erop. Vervolgens neem je een VPN-dienst en stel je de PfSense-box zo in dat deze die gebruikt.

Bekijk /r/pfsense en https://forum.pfsense.org voor meer informatie.

Edit. Opmaak van de link

Ja, de enige manier is via een VPN op router-niveau. Of vind een DNS-dienst die al je DNS-zoekopdrachten doorverwijst via een ander land.

Ik heb dit gedaan met een raspberry pi en een Wi-Fi-dongle, ik heb hier een verslag: http://bradmont.net/pi_router/

De principes zouden voor elke Linux-gebaseerde router hetzelfde zijn.

voorwaarden van toepassing.

Het was eigenlijk wat me heeft doen besluiten om het te kopen. Bovenop de vertraging op YouTube door reclames op de 1e generatie.