Heeft iemand een AWS VM op je thuisnetwerk aangesloten?

Hallo,

Ik ben vandaag aan het spelen met AWS en heb een gratis Linux VM gemaakt. Ik wil de VM verbinden met mijn thuisnetwerk via een VPN, kan ik dit doen met mijn pfSense FW?

Ik weet niet zeker of ik iets op de AWS VM kan installeren of een soort gratis/goedkope VPN-dienst?

Het is niet permanent, alleen voor testen en leren.

Thanks

Je kunt OpenVPN of Wireguard op je VM installeren en op je lokale computer, router of een andere lokale computer.

Of, je kunt gebruik maken van de ingebouwde VPN-diensten van AWS - site-to-site (gebruikt IPSec) of OpenVPN.

Je zou een site-to-site VPN-verbinding tussen AWS en je pfSense-firewall moeten kunnen gebruiken. Het kost ongeveer 5 cent per uur, maar het is niet helemaal onredelijk als het maar voor een korte periode is. Als alternatief kun je iets als StrongSwan gebruiken op de EC2-instantie zelf om kosten van de VPN-verbinding te vermijden.

IPSEC- of OpenVPN-tunnels zouden het meest veelzijdig zijn.

Een andere optie die ik vaak gebruik voor meer specifieke / tijdelijke dingen is SSH-tunnels. Ze zijn alleen geschikt om één poort tegelijk te openen (tenzij je alle clients instelt als SOCKS-proxy), maar er is geen software nodig om te installeren of extra configuratie (behalve mogelijk gateway-poorten inschakelen).

Ik heb een Site-to-Site IPSec-verbinding tussen mijn AWS VPC en mijn on-prem pfSense-firewall. Heel eenvoudig op te zetten, AWS levert een tekstbestand met pfSense-specifieke instructies.