Wil het gewoon weten. Aangezien er geen vermelding is van media streaming en uploaden/downloaden van content groter dan 100 MB in hun TOS op het moment dat ik deze subreddit schreef.
Maakt Cloudflare Zero Trust media streaming zoals Plex, Jellyfin en Emby mogelijk?
Cloudflare Access (Zero Trust) verbiedt zelf niet echt video streaming. Echter, aangezien Cloudflare Access afhankelijk is van Cloudflare CDN om te functioneren, is de samenvatting; op de Cloudflare CDN is dat in principe ja. Je kunt geen content hosten via de CDN die beter door een andere Cloudflare service kan worden gedaan (bijvoorbeeld video streaming zou via Cloudflare Stream moeten gaan, niet Cloudflare CDN).
Echter, er was een grote blogpost vrij recent waarin ze essentially zeiden dat ze gebruikers niet meer zonder waarschuwing gaan bannen voor overtredingen. Omdat ze niet expliciet willen aangeven wat als misbruik wordt beschouwd, worden waarschuwingen gegeven aan gebruikers die een “onevenredig percentage” van content dat op een andere service hoort, overschrijden.
Ik kan de blogpost niet vinden die zei dat ze een betere job gaan doen bij het waarschuwen van misbruik voordat ze echt bannen, maar hier is de tekst in de nieuwe voorwaarden met expliciete taal over eerst waarschuwen (accentuering van mij):
Tenzij je een Enterprise-klant bent, biedt Cloudflare specifieke betaalde services (bijvoorbeeld het Developer Platform, Images, en Stream) die je moet gebruiken om video en andere grote bestanden via de CDN te serveren. Cloudflare behoudt zich het recht voor om je toegang tot of gebruik van de CDN uit te schakelen of te beperken, of om de toegang van je eindgebruikers tot bepaalde van jouw resources via de CDN te beperken, als je de CDN gebruikt of verdacht wordt dat je de CDN gebruikt zonder deze betaalde services om video of een onevenredig percentage van foto’s, audiobestanden of andere grote bestanden te serveren. Wij zullen redelijke inspanningen leveren om je hiervan eerst op de hoogte te stellen.
Dus, ervan uitgaande dat ze doen wat ze zeggen (je niet direct bannen), blijf alleen de Cloudflare CDN gebruiken voor persoonlijk gebruik voor vrienden en familie en je zou veilig moeten zijn. Als het te veel wordt, krijg je waarschuwingen en wees voorbereid op een backup plan indien nodig.