Handmatige configuratie voor statische IP-servers

TL;DR Ik ben van plan om handmatig een verbinding op te zetten met de New York #001 - Statisch IP op mijn router. Hoe kan ik de Wireguard- en/of .ovpn-verbindingbestanden genereren om verbinding te maken met deze server?

Achtergrond

De “statische IP” servers lijken veel stabieler te zijn (minder captchas), en ik zou graag een permanente verbinding willen configureren met een van de servers (d.w.z. New York #001) op mijn router met behulp van Wireguard of OpenVPN. Echter, bij het controleren van de verbindingsbestanden onder de sectie “Handmatige setup” op de Surfshark-website, kan ik geen configuratiebestanden vinden voor een van de Static IP-servers.

Op basis van deze post, waren de OpenVPN-bestanden eerder beschikbaar in het zip-archief dat alle OpenVPN-configuratiebestanden bevatte. De Static IP-verbindingen zijn echter verwijderd.

Deze post suggereert dat de server publieke sleutel geëxtraheerd moet worden uit de Surfshark-app, maar legt niet uit hoe dat moet.

Ik heb ook contact opgenomen met de Support en werd terugverwezen naar de pagina “Handmatige Setup” op de Surfshark-website.

NIEUWS: Bekijk deze post beneden voor de oplossing. Voor Stap #1 kan de serverlijst in de Pastebin-link achterhaald zijn. Je kunt een geüpdatete serverlijst bekijken hier.

Ik reageer op mijn eigen bericht voor het geval dit in de toekomst iemand helpt… het instapproces is heel eenvoudig.

1. Ga naar https://pastebin.com/CqauC5pX en zoek naar de server waarmee je wilt verbinden. De statische IP-servers bevatten “st” in de naam (us-nyc-st001 bijvoorbeeld) en worden weergegeven als "type": "static".
  2. Als je nog geen publiek/privé-sleutelpaar hebt aangemaakt, ga dan naar de pagina “Handmatige setup” op de Surfshark VPN-website om het sleutelpaar te genereren en kies vervolgens een server.
  3. Download het config-bestand en open het in een teksteditor.
  4. Vervang de servernaam in de regel die begint met “Endpoint =” door de naam van de server uit Stap 1 (Endpoint = us-nyc-st001.prod.surfshark.com:51820 bijvoorbeeld).
  5. Vervang de PublicKey in het config-bestand door de publieke sleutel die hoort bij de static IP-server uit Stap 1 (PublicKey = 7UmSjyjD6Sf4AnjYpBQGQYx9IGYa/sM8mZOQ+yJ5REo= voor us-nyc-st001).
  6. Upload het config-bestand naar je router en geniet ervan!