GuardLlama - De ultieme open-source VPN, adblocker en DNS-oplossing
De demo ziet er interessant uit, maar bij de installatie moet je UDP-poorten 30000-32768 openen en ik wil echt geen 2768 UDP-poorten openen voor een Wireguard-server.
Cool. Is er een mogelijkheid om de docker-versie te krijgen?
Dit kan configureerbaar zijn. Elke tunnel vereist een speciale udp-poort en standaard kun je tot 2768 tunnels maken, wat overdreven is voor persoonlijk gebruik. Ik zal dit duidelijker maken in de documentatie en het standaard aantal tunnels aanpassen naar misschien 3.
Ter info, vanaf v1.2.0 hoef je standaard alleen UDP-poort 30001-30005 te openen, en kun je tot 5 tunnels creëren.
GuardLlama draait momenteel op k3s en wordt geïnstalleerd als onderdeel van het installatieproces: Install GuardLlama | GuardLlama. Onder de motorkap draait het op docker/containerd. Kun je meer details geven over je gebruikssituaties van puur Docker in plaats van k3s? Het is mogelijk om alleen op Docker te draaien zonder Kubernetes, maar ik wil eerst meer weten over je gebruikssituatie.
Gebruik deze al een paar jaar in Docker. Werkt goed, tenzij je de nieuwste unbound gebruikt.
Ja, ik weet van IAmStoxe/wirehole, en het is een geweldig project. Het laat je slechts één tunnel maken. Wil je meer, dan moet je meerdere Docker-instanties starten.
Met GuardLlama kun je meerdere tunnels op aanvraag maken in de UI.
Als het installeren van k3s op je VPS een probleem is, helpt het distribueren everything met k3d? Dit zou je alles in Docker kunnen laten draaien als je dat liever hebt.